به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید آقاجانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش توجیهی مدیران و موسسان آموزش از راه دور استان گیلان در جمع خبرنگاران در رشت افزود: چهار هزار و 550 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار داشت: مدارس آموزش از راه دور در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای کسانی که به هر دلیلی نتوانستند در مدارس حضوری و عادی ادامه تحصیل داشته باشند، فعالیت دارد.
آقاجانی آموزش از راه دور را ظرفیتی برای تحقق عدالت آموزشی و بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش عنوان و خاطر نشان کرد: آموزش از راه دور آموزشی آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه است.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: مدارس آموزش از راه دور ساعت کمتری نسبت به واحدهای آموزشی حضوری دارد، دانش آموزان برای رفع اشکال در مدرسه حضور می یابند و کتاب خودآموزی و سی دی های آموزشی در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی درباره همایش توجیهی مدیران و موسسان مدارس آموزش از راه دور استان گیلان نیز خاطر نشان کرد: بیان قوانین و مقررات قابل توجه درباره این مدارس و پاسداشت سالروز تاسیس واحدهای آموزشی از راه دور (ششم آذر) از اهداف برگزاری این همایش است.
آموزش از راه دور ، آموزشی غیرحضوری و نیمه حضوری بر اساس برنامه های مصوب وزارت آموزش و پرورش برای آموزش تمام یا بخشی از موضوعات درسی دوره متوسطه اول (راهنمایی سابق) و متوسطه دوم با تاکید بر فراگیری دروس از طریق دیداری، شنیداری و کاهش حضور در کلاس درس تعریف می شود.
این نوع آموزش دو گروه از افراد را شامل می شود، گروه اول دانش آموزان لازم التعلیم که امکان دسترسی به آموزش حضوری را ندارند و گروه دوم هم افراد بزرگسالی که نمی توانند در کلاس های درس حضوری شرکت کنند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.