« سعید فرخی » روز پنجشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید  استان مرکزی که در خمین برگزار شد، افزود: قوانین برای تسهیل در تولید وضع شده  اما در برخی موارد حجم آن‌ها به اندازه ای زیاد است که تبدیل به معضل شده است.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود مجلس یازدهم مقررات زدایی از قوانین مشکل ساز را در اولویت قرار دهد تا شعار جهش تولید مانند رونق تولید تحقق پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: رونق تولید در سال گذشته برخلاف توطئه های اقتصادی دشمنان به طور کامل در این استان تحقق پیدا کرد.
فرخی ادامه داد: حقوق معوقه کارگران در انتهای پارسال ۷۶ درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا کرد که این مهم برای استان موفقیتی بزرگ بود.
وی با اشاره به اینکه تمرکز چندسال اخیر استان مرکزی بر ارتباط فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: با پیگیری انجام شده شمار قابل توجهی طرح در استان بهره ‌رداری شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: بر خلاف تمام موفقیت‌های اقتصادی، پیشی گرفتن نرخ تورم از تولید اجازه نداد مردم طعم شیرین رونق تولید را حس کنند.
فرخی اضافه کرد: تحقق جهش تولید نیازمند همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و نهادها است چراکه سال سختی  پیش رو است.
وی با اشاره به اینکه سیاست‌های بانک کشاورزی باید با راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی هماهنگ باشد، گفت: ناهماهنگی این ۲ دستگاه سبب می شود طرح ها ناقص بمانند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی مورد تاکید سازمان جهاد کشاورزی است.
فرخی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سامانه‌ها برای جلوگیری از قاچاق کالا در زمان ۲ نرخی و در شرایط طبیعی اقتصاد کشور راه ‌ندازی شده و در زمان جنگ اقتصادی کارگروه رفع موانع تولید می‌تواند از روند طبیعی خود خارج شود.
وی تاکید کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است نباید به بازگو کردن قوانین اکتفا شود بلکه برای جلوگیری از وقفه در تولید باید تصمیمات اثربخش و کاربردی اخذ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: توسعه بخش صنعت در خمین به‌عنوان یکی از راهکارهای حل مشکل بیکاری در این شهرستان پیگیری شده است.
فرخی با اشاره به اینکه صنعت در شهرک‌های صنعتی خمین پیشرفت داشته است، ادامه داد: واحد تولیدی خودرو سازی از مطالبات به حق مردم این شهرستان است و انتظار می رود به زودی به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به بسته حمایتی دولت از حوزه اقتصادی نظیر واحدهای تولیدی و صنفی که از شیوع ویروس کرونا دچار خسارت شدند، افزود: این بسته  شامل پرداخت ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات است که پس از تخصیص این تسهیلات و شناسایی دقیق تمام حوزه های اقتصادی که از شیوع کرونا آسیب دیدند عادلانه، منصفانه و با بیشترین اثرگذاری مثبت این بسته حمایتی اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، هدف از برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را حفظ و صیانت از اشتغال موجود و توسعه ظرفیت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها با رفع موانع تولید بیان کرد.

فرماندار خمین نیز در این کارگروه گفت: مقام معظم رهبری با درایت و آگاهی که نسبت به شرایط کشور دارند امسال را به عنوان جهش تولید نامگذاری کردند.
« احمد طهرانی» بیان کرد: در حوزه حاکمیتی و نهاد های دولتی باید برنامه مشخصی برای تحقق این نام تدوین شود و واحدهای تولیدی برای جهش تولید جهادگونه تلاش کنند.
وی افزود: مدیران استان مرکزی نگاه ویژه‌ای به زادگاه امام خمینی(ره) دارند و بعد از اراک ، خمین دومین شهرستان از نظر نرخ بیکاری در استان مرکزی است.
فرماندار خمین اضافه کرد: بارش‌های مطلوب در سال گذشته و ابتدای امسال سبب رونق کشاورزی در این شهرستان و کاهش آمار بیکار ی شده است.
طهرانی با اشاره به مشکلات کشاوزرزان در بازاریابی فروش محصولات خود اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی کشاورزان را به کشت برخی محصولات تشویق می کند و در زمان برداشت بازار فروشی برای آن‌ها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی می تواند مشکلات بسیاری از کشاورزان و گلکاران خمین  را حل کند.
منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم نیز در این کارگروه عملکر کشور در مقایسه با دیگر کشورها در تولید خوب نیست، گفت: وجود قوانین ۲ پهلو و مزاحم در سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال را دچار مشکل کرده است.
«علیرضا نظری» افزود: مجلس یازدهم برای رفع موانع تولید و تصویب قوانین لازم تصمیم جدی دارد و گره گشایی از حوزه تولید در اولویت این دوره از مجلس شورای اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: تمام مسئولان به این تفکررسیده اند که صادرات نفت نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و صادرات غیر نفتی باید توسعه پیدا کند.
در این کارگروه مشکلات مالیاتی، تامین برق و آب و بدهی های بانکی  ۱۱ واحد تولیدی در خمین بررسی شد.
 بازدید از واحد تولیدی نخ طلا از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی است.
۱۶۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین فعال است که حدود ۲ هزار نیروی انسانی در آن‌ها فعالیت دارند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.