به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تقریباً ۲۵۰ سال نظام سلطه تمام امکانات خود را به کار گرفت برای اینکه دین زدایی کند، اسلام زدایی کند؛ یعنی دین را از صحنه روزگار محو کند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه همه امکانات علمی، هنری، سیاسی و… را در قالب‌های مختلف کتاب، سینما، سیاست و… به کار گرفتند تا دین و اسلام نباشد، حتی دین مسیحیت هم نباشد و کارکرد خود را از دست بدهد، تصریح کرد: نتیجه این تقابل اینچنین شد که فرزندی از فرزندان رسول خدا قیام کرد و با رشادت مردم تمام برنامه‌های ۲۵۰ ساله آنها را به گورستان تاریخ فرستاد و ۲۲ بهمن ۵۷ را رقم زد.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شعار امام راحل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و در دل ملت‌ها نفوذ یافت و انقلاب اسلامی منحصر به ملت ایران نماند، افزود: این انقلابی که امام برپا کرد و ادامه دهنده راه او مقام معظم انقلاب این وظیفه را بردوش گرفت، دل ملت‌ها را تسکین داد.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه گفت: منصوب ولی فقیه در استان و همه ائمه جمعه استان طبق فرموده مقام معظم رهبری به حزبی، فردی، گروهی و جناحی نباید تمایل نشان بدهد، ما وظیفه داریم مردم را به حضور و مشارکت حداکثری دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است کسانی باشند که به جهت شهرت اشتراک داشته باشند، اینها انتصابی به منصوب ولی فقیه ندارد، همان فرموده رهبر انقلاب اصل و اساس است، تصریح کرد: حتی به کسانی که در دفتر ما و در ستاد نماز جمعه هستند تاکید کرده ام در ستادهای انتخاباتی حضور نیابند و تبلیغ برای هیچ کسی نکنند.

امام جمعه خرم آباد به برشمردن مؤلفه‌های انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: امام راحل فرمودند مثل مدرس را انتخاب کنید؛ و بعد فرمودند بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی مدرس را هرچه بهتر بشناسیم و به دیگران بشناسانیم؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «مدرس کسی بود که هیچ عامل ارعاب، تهدید و تطمیع گری در او اثر نمی کرد».

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: مدرس شخصی مردمی بود، روحیه خدمت به مردم در وجودش موج می‌زد، ساده زیست بود و وارستگی از دنیا داشت.

وی با بیان اینکه ما برای انتخاب کسانی که می‌خواهند سرنوشت ما را تعیین کنند، باید ملاک داشته باشیم، این ملاک رعایت همان چیزی است که در اصطلاح به آن حق الناس می‌گویند، تصریح کرد: اگر این ملاک‌ها را رعایت نکنیم ظلم کرده ایم؛ اگر نمایندگان در تبلیغات خود را بیش از ان چه که هستند معرفی کنند حق الناس را رعایت نکرده اند، استفاده از اموال عمومی، شایعه پراکنی، گفتن حرف‌های ثابت نشده و… از مصداق‌های عدم رعایت حق الناس است.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه قوم گرایی، طایفه گرایی و… ظلم است، اگر بدون رعایت اصول و ملاک‌های اولیه تنها طایفه و قوم را در نظر گرفتیم و رأی دادیم، اشتباه است؛ افزود: عدم پذیرش آرا نیز ظلم است، وقتی رأی گیری تمام شد و نتایج اعلام شد اگر کسی بگوید قبول ندارم، ظلم است.

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: با آگاهی، اطلاع و مطالعه کسی را که بتواند شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را دنبال کند، انتخاب کنیم.

وی همچنین از کسانی که در این مدت جشن‌های انقلاب را برگزار کرده اند تشکر کرد و اظهار داشت: افتتاح پروژه‌هایی صورت گرفت که قابل تقدیر است، اما مسئله اصلی ما عدم اشتغال جوانان است، بایستی مسئولین در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی ایجاد اشتغال برای جوانان را اولویت قرار دهند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: مسئله اصلی که در استان ما حرف اول را می‌زند، موضوع بیکاری است؛ بنابراین از همه مسئولین این مطالبه را می‌کنیم که اشتغال جوانان مدنظر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.