به گزارش ایرنا محمود دشت‌بزرگ روزسه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از هشت پروژه صنعت برق خوزستان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو و جمعی از مسوولان استانی در چهارمین روز دهه فجر در محل پروژه کلیدخانه ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی اهواز برگزار شد بیان کرد: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال از این مبلغ به خوزستان اختصاص یافته و امید است با پرداخت باقی اعتبار بتوانیم برای پایداری شبکه برق این استان عملکرد مناسبی را داشته باشیم.

وی گفت: قطار پویش ملی الف – ب – ایران در دهه فجر در خوزستان متوقف شده تا پروژه‌های برق در این استان به مردم شریف آن هدیه داده شود.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، متولی تامین برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمداست افزود: ۱۹ نیروگاه حرارتی و برق آبی با ظرفیت ۱۴ هزارمگاوات زیرپوشش این شرکت فعال هستند و۲۱۱ پست انتقال و ۹ هزار کیلومتر شبکه فشار قوی و فوق توزیع برق ۲۶ مجتمع صنعتی و پست‌های توزیع برق در این ۲ استان توسط این شرکت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان همواره در سطح کشور رتبه نخست مدیریت بار کسب کرد گفت: شناورسازی ساعت کار برای مدیریت بار برق، که به عنوان یک الگو در استان‌های دیگر هم مطرح شد را در خوزستان اجرا کردیم.

دشت بزرگ ادامه داد: در حوزه مدیریت مصرف هم اقدامات خوبی انجام دادیم و برای نخستین بار رشد مصرف منفی بار را با رقم ۳.۷ درصد در پارسال داشتیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه خوزستان افزود: با وجود تحریم و خشکسالی صرفه جویی در مصرف برق انجام گرفت و در سال ۹۸ نیز این مدیریت ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال ۹۹مصرف ۹ هزار و ۵۰ مگاواتی در خوزستان پیش بینی شده بیان کرد: صنعت برق گران است و برخی عوامل باعث شده تا منابع به خوبی در این حوزه توزیع نشود.

دشت بزرگ ادامه داد: برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی لازم برای تعمیر نیروگاه‌ها و آمادگی لازم برای ورود به فصل گرما را داریم. پارسال ۸۹ روز دمای بالای ۴۸ درجه را در خوزستان تجربه کردیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ۱۸ ماموریت در صنعت برق خوزستان به این شرکت اختصاص یافته افزود: ۱۰۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۷ هزار میلیارد ریال تا پایان سال آینده باید در خوزستان انجام شود.

فرماندار اهواز نیز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: استکبار جهانی گفته بود که نمی گذاریم مردم جشن پیروزی انقلاب را بگیرند اما دیدند که خیال آنها باطل بود.

جمال عالمی نیسی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی ادامه داد:حرکت انقلابی که پس از شهادت سردار سلیمانی با هدف قرار دادن پایگاههای آمریکا  توسط سپاه، انجام شد به آمریکا نشان داد که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: در چهل و یک سالگی عمر انقلاب اسلامی، قلب استکبار جهانی را مورد اصابت قرار خواهیم داد تا هر چه زودتر منطقه را ترک کنند.

در سفر یک روزه رییس مجلس شورای اسلامی به خوزستان ، رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز وی را همراهی می‌کند.
در این سفر یک روزه تعدادی از طرح های آب و برق در اهواز و شادگان و تعدادی نیز به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.
عملیات بهره برداری و اجرای ۱۰ پروژه آب و برق خوزستان با اعتبار یک هزار و ۶۷ میلیارد تومان،در قالب پانزدهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران وزارت نیرو روز سه شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو، آغاز شد.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این سفر شامل سد تنظیمی آریوبرزن و نیز بازیابی و توسعه تصفیه‌خانه آب بهبهان، آبرسانی به شهرهای شادگان و رفیع و آبرسانی به ۲۲ روستای باوی و رامشیر است‌.
همچنین پست ۴۰۰ کیلوولت متن به همراه پست ۴۰۰ کیلوولت دو مداره شهید بقایی و خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره متن به نیروگاه غرب کارون، فاز اول و پست خط ۴۰۰ کیلوولت جندی شاپور، کلیدخانه پست و خط دو مداره ورودی ۴۰۰ کیلوولت شهید بقایی و نصب دو بی در پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت شهید دقایقی اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.