« عبدالرضا پیرحسینلو » روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین گفت: ۶۲ درصد از این دانش‌آموزان مربوط به پایه دوازدهم، ۱۲ درصد پایه دهم و ۱۲ درصد نیز در  پایه یازدهم به تحصیل اشتغال دارند که در آزمون‌های آمادگی درسی آنلاین مشارکت فعالانه داشتند.
وی بیان کرد: هدف از این آزمون‌ها افزایش سطح عدالت آموزشی، صیانت از پایه دوازدهم و بهبود کمی و کیفی آموزش طراحی شده است.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر ساعت برای آزمون‌های آمادگی درسی آنلاین در قالب نشست‌های برنامه‌ریزی، ایجاد زیرساخت‌های لازم، طراحی و بارگذاری سوال برای ادانش‌آموزان خمین انجام شده است.
پیرحسینلو اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، تا پایان فرآیند برگزاری آزمون‌ها بیش از یک‌هزار نفرساعت به‌منظور پشتیبانی و رفع ایرادهای احتمالی صرف شود.
مدیرآموزش و پرورش خمین ادامه داد: به‌دنبال اجرای این فرآیند، ۸۰ مرحله آزمون تستی و تشریحی برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تمامی رشته‌های تحصیلی شاخه نظری برگزار می‌شود.
وی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده برای خانواده‌های دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا و با هدفر افزایش سطح عدالت آموزشی در منطقه و  بهبود کیفی و کمی در حوزه قبولی کنکور، چهار مرحله آزمون آنلاین آمادگی کنکور برای تمامی دانش‌آموزان کم‌بضاعت برگزار می‌شود.
پیرحسینلو  بیان کرد: برخی از دانش‌آموزان مناطق روستایی دسترسی به اینترنت ندارند و استفاده از فضای مجازی برایشان میسر نیست بنابراین: سوالات به‌صورت چاپ شده در جریان برگزاری آزمون در اختیارشان قرار می‌گیرد  و پس از پایان آزمون پاسخ‌نامه ها جمع‌آوری می‌شود.
 مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: گزارش برگزاری این آزمون‌ها در سطح کلان کشور به‌عنوان یک اقدام شاخص معرفی شده و مورد تقدیر وزیر قرار گرفته است. 
پیرحسین‌لو اظهار داشت: ۷۴۰ ساعت محتوای آموزشی  شامل ۲۷۰ ساعت در کارگاه تولید محتوای الکترونیک فیلم آموزشی ضبط شده و ۴۷۰ ساعت توسط معلمان در خمین تولید شده است.
وی گفت: تولید محتوای آموزشی از چهارم اسفند در خمین کلید خورد و این شهرستان رتبه برتر در سطح کشور به مدت ۳۲ روز و رتبه ممتاز استان  مرکزی در تهیه محتوای آموزشی را دارد.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۰ عدد حلقه فشرده آموزشی بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت روستایی مقطع ابتدایی که دسترسی به اینترنت و گوشی همراه هوشمند ندارند، توزیع شده است.
پیرحسین‌لو از راه اندازی کارگاه تولید الکل در پژوهشسرای دانش‌آموزی خمین خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ لیتر الکل ۷۵ درصد در این مرکز تولیده شده است.
وی ادامه داد : هفت هزار عدد ماسک در کارگاه تولیدی ماسک  هنرستان شهیدان آندی خمین تولید شده است و با توجه به مواد اولیه موجود در  این کارگاه پیش بینی می‌شود که  به ۴۰ هزار عدد افزایش پیدا کند.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: شیوع ویروس کرونا به تمام اقشار و اصناف جامعه خسارت وارد کرد اما دامنه خسارت‌ها در حوزه نظام تعلیم و تربیت  مهمتر است.
« احمد طهرانی » افزود: تعطیلی مراکز آموزشی به‌دلیل شیوع  ویروس کرونا اهمیت بهره‌گیری از فضای مجازی برای آموزش را یادآور شد.
وی بیان کرد: تامین زیرساختی دسترسی تمام دانش‌آموزان به اینترنت و گوش هوشمند برای آموزش مجازی ضروری است.
فرماندار خمین با تاکید بر تکمیل فرآیند آموزش در فضای مجازی یا مدرسه اظهار داشت: اگر آموزش‌های دقیق و موثر ارایه نشود حق دانش آموزان ضایع می‌شود.
طهرانی گفت: مراکز پیش دبستانی و مدارس غیردولتی باید آموزش‌های مورد نیاز دانش‌آموزان زیر پوشش خود را تکمیل کنند حتی اگر این فرآیند آموزشی تا سال تحصیلی جدید ادامه پیدا کند.
وی با اشاره به اولویت شرکت‌های حمل و نقل عمومی در سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده بیان کرد: این نهادها با رعایت استاندردهای لازم  می‌توانند در  مناقصه سرویس مدارس شرکت کنند.
 خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۱۹ هزار و ۱۱۶ نفر از جمعیت این شهرستان دانش‌آموز است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.