آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، عنوان کرده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی همواره سدی در برابر توطئه‌های دشمنان بوده و در سایه دوراندیشی و اقتدار فرمانده کل قوا خوش درخشیده و قدرتمند در برابر هر تنشی ایستاده است.

وی افزوده است: نیروهای ولایت‌مدار ارتش در دوران دفاع مقدس با همه توان دربخش‌های دریایی، زمینی و هوایی ازکیان ایران اسلامی دفاع کرده و برای قطع کردن دست متجاوزان از خاک میهن اسلامی حماسه‌های بزرگ و به یادماندنی خلق کردند که همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخشی از این پیام آورده است: نام شهدای ارتش همواره جاودان است و ملت هوشیار و فهیم ایران رشادت‌های غیورمردان سبزپوش خود را همیشه در خاطر نگه‌می‌دارند.

آیت الله دری نجف‌آبادی اظهار کرده است: سربازان نظام در حوزه ارتش با درک وسیع از آموزه های دینی و وفاداری و تعهد به ارزش‌ها، توانمندی مهارتی و تخصصی خود در عرصه دفاعی با ایمان و معنویت گره زده‌اند و این مهم عاملی برای اقتدار آنان و هراس دشمن شده است.

وی در ادامه عنوان کرده است: خون بزرگانی همچون شهید صیاد شیرازی که ۲۴ فروردین ماه سالگرد عروج ملکوتی وی بود در رگ‌های ارتش انقلابی و مکتبی جاری است و فرماندهان و نیروهای ارتش در رده‌های مختلف، با افتخار ادامه دهنده  راه و منش شهدا  هستند و تا آخرین قطره خون خود از کیان این مرز و بوم صیانت می‌کنند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرده است: سبزپوشان ارتش با شیوع ویروس کرونا نیز به یاری مردم شتافته و همچون دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی تمامی ظرفیت‌های عملیاتی، بهداشتی و درمانی خود را در این مسیر به کار گرفته‌اند که این اقدام ستودنی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت وجود نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش، قدرت مطلق منطقه را دارد و سبزپوشان نظام باید با اتکا بر داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود، همواره به فکر پیشرفت این نهاد باشند و با ابداعات در زمینه‌های مختلف جنگی و نظامی، جایگاه خود را هر روز در بین قدرت های نظامی دنیا مستحکم‌تر کند.

۲۹ فروردین از سوی امام خمینی(ره) در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان «روز ارتش» نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.