به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه های نمازجمعه که در حسینیه مدرسه قلعه شاهرود برگزار شذ، افزود: نام نویسی از داوطلبان دیگر مناصب کشور با لحاظ کردن شرایطی انجام می شود اما برای انتخابات ریاست جمهوری که تعیین کننده نفر نخست اجرایی کشور است، هیچ ضابطه ای وجود ندارد.
وی از مجلس شورای اسلامی و دولت خواست ، پس از برگزاری این انتخابات ، در این خصوص قانونی را مصوب کنند تا شان نظام جمهوری اسلامی بیش از این توسط برخی مخدوش نشود.
امام جمعه شاهرود به تبیین سخنان رهبر معطم انقلاب در جمع فرماندهان نظامی پرداخت و گفت: دشمن می خواهد القا کند که ما نمی توانیم ، بنابر این مسوولان کشور باید مراقب باشند.
وی گفت: همراهی مسوولان با مردم یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب بود ، بنابر این مسوولان باید در همه مراحل خدمتی خود باید با مردم همراه باشند.
امام جمعه شاهرود گفت: از آن جا که دشمن نتوانست با فشار از بیرون به نظام ضربه بزند، تلاش می کند نظام را از درون تهی کند .
حجت الاسلام امینی گفت: هر دولتی که با هر سلیقه روی کار بیاید باید انقلابی و کار آمد باشد.
وی گفت: امروزه در شبکه های محازی تلاش می شود تا به بهانه انتخابات گروهک منافقین را تطهیر کنند بنابراین نیاز است مراقبت بیشتری شود.
خطیب جمعه شاهرود ، دو قطبی کردن انتخابات را از دیگر خواسته های دشمنان خواند و گفت: آن ها می خواهند دو قطبی های انتخاباتی را پس از برگزاری انتخابات به بهانه های مختلف به میدان بکشانند و فتنه ای مانند سال 88 را درست کنند.
وی در بیان شاخصه های مشترک نامزدهای ریاست جمهوری اسلامی و شورای اسلامی هم گفت: متدین بودن، انقلابی بودن ، فهم نظام اسلامی ، التزام عملی به ولایت فقیه، امانت دار و وفادار به قانون اساسی ، صادق بودن با مردم و پرهیز از اشرافی گری از ویژگی ها یک فرد برگزیده است که باید موردتوجه مردم باشد.
امام جمعه شاهرود از برخی جناح های سیاسی کشور خواست مراقب تمجید دشمنان باشند و تلاش کنند از آن ها برایت بجویند.
حجت الاسلام امینی به برگزاری آیین اعتکاف هم اشاره کرد و گفت: استقبال جوانان از این آیین معنوی امید بخش است و موجب می شود از توطیه های دشمنان درامان بمانند.
وی گفت: امسال در شهرستان شاهرود تعداد معتکفان 20 درصد بیشتر از سال گذشته است.
امام شاهرود به روز ارتش هم اشاره کرد و گفت: برخی خواهان انحلال ارتش در اول انقلاب بودند اما امام خمینی (ره) از ارتش حمایت کرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در دفاع مقدس افتخار آفرینی کردو همچنان عامل اقتدار ایران هست.
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.