ماموستا احمد شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" اظهار داشت: تأکید بر این شعار نشان از دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در حل مشکلات اقتصادی مردم است.

امام جمعه ثلاث باباجانی بر لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان دولتی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری چند سال متوالی است که شعار سال را با محوریت اقتصاد مقاومتی قرار داده و تأکید ایشان بر دو مؤلفه اشتغال و تولید به این معناست که دغدغه اصلی اکنون باید حل مشکلات بیکاری و معیشتی مردم باشد.

شیخی با بیان اینکه مسئولان باید توجه خود را در این زمینه بیشتر کنند که در جامعه نارضایتی مردم به علت مشکلات اقتصادی به وجود نیاید، بیان کرد: همانطور که در سال گذشته مدیران اجرایی مکلف بودند که اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند امسال نیز باید همت جدی خود را صرف حل مشکلات بیکاری، رکود و رونق تولیدات داخلی کنند.

وی با اشاره به اینکه تحقق این امر منوط به تلاش جدی همه اقشار مختلف مردم از جوانان، کارآفرینان و مدیران اجرایی کشور است، افزود: اعتقاد به مکتب «ما می‌توانیم» پایه‌ریزی برای مقاومت در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمنان است و نباید بگذاریم نظام جمهوری اسلامی به کشورهای خارجی وابسته نو مجبور به واردات کالاهای آنها باشد.

امام جمعه ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه رونق صادرات با افزایش کیفیت تولیدات داخلی یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه است، گفت: اشتغال‌زایی برای جوانان و رونق تولیدات داخلی در کشور باید سرلوحه عمل همه مسئولان دولتی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نظام اسلامی ایران از جنبه‌های علمی، فرهنگی، نظامی و جغرافیایی زمینه‌های مناسبی برای پیشرفت و رونق دارد، عنوان کرد: ایران از لحاظ منابع طبیعی و نیروی انسانی نیز کشوری غنی است و استفاده از این امکانات نیاز به تلاش و اراده جدی مسئولان و مردم دارد و ما باید این شعار را سرلوحه تمام فعالیتهای خود قرار دهیم که اگر اراده کنیم قادر به انجام هر کاری هستیم و تنها باید کمر همت را محکمتر ببندیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615031
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.