حجت‌الاسلام قاسم دانشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بم اظهار‌داشت: امسال برای اولین بار اعتکاف به صورت پایلوت برای جوانان و نوجوانان 15 تا 35 ساله آقایان در مسجد جامع و برای آقایان 35سال به بالا  در مسجد امام خمینی‌(ره) برگزار می شود.

وی افزود: گروه‌بندی افراد در اولویت برنامه‌های اعتکاف در دستور کار قرار گرفت و معتکفین از گروه‌های 35نفر و یک سر گروه تشکیل می‌شوند.

امام جمعه بم خاطر‌نشان کرد: اعتکاف امسال با شورای فکری همراه است و این شورا از چهار معاونت فرهنگی، پشتیبانی، اجرایی و روابط عمومی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتکاف در شهرستان بم  به صورت تخصصی برگزار می‌شود گفت: اعتکاف امسال متفاوت‌تر از سالهای گذشته است وسعی بر این است که بر اساس ظرفیت مسجد ثبت‌نام کنیم تا بتوانیم بهتر مدیریت کنیم.

دانشی با بیان اینکه اعتکاف بستری برای مصون‌سازی جامعه در برابر حوادث جامعه است افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اعتکاف باید در خلوت و انس باشد.

وی تصریح کرد: 6 نفر از کارشناس از حوزه علمیه قم در این مراسم و در جمع متکفین حضور دارند که برنامه‌های مشاوره و امور مشاوره‌ای  و مداحی را بر عهده دارند.

امام جمعه بم با بیان اینکه تا‌کنون بیش از 2 هزار و 500 نفر در آئین اعتکاف شهرستان بم ثبت‌نام کردند گفت: جایگاه اعتکاف در آیاتی که در مورد اعتکاف نازل شده نشانگر این است که پروردگار به حضرت ابراهیم‌(ع) دستور می‌دهد مسجد‌الحرام را برای معتکفین و اقامه کنندگان نماز آماده کند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی برای اعتکاف باید به ظرفیت مساجد توجه ویژه کرد که شخص معتکف با آرامش بتواند در مسجد معتکف شود افزود: امید است این ماه سرشار از برکات و هدایت انسان‌ها و این زمان مبارک فرصتی برای گسترش مباحث قرآنی باشد.

دانشی اظهار داشت: در ایام‌البیض مجموعه‌ای از عبادات سفارش شده که هر کدام جایگاه خاص خود را دارد و انسان را به ترقی و تعالی می‌رساند و روزه در ماه رجب از موکدات اسلام است و رجب از ماه‌های پربرکت و بافضیلتی است که بسیار بر بهره‌مندی از آن توصیه شده و برکات و خیرات آن زیاد و خارج از شمار و بیان است.

وی با بیان اینکه امراسم اعتکاف در بم در حدود 14 مسجد برگزار می‌شود گفت: برنامه‌ریزی دقیق و منسجم از فرصت موجود، ارزیابی نسبت به برنامه‌ها توسط معتکفین، توجه به تبیین جایگاه نظام جمهوری اسلامی در طول مدت اعتکاف از مواردی است که در حسن اعتکاف باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612167
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.