به گزارش ایرنا،حجت الاسلام رضا حقیان عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دورود در محل فرمانداری این شهر افزود:در نظام جمهوری اسلامی انتخابات ارکان خاصی با عنایت به اینکه حکومت ما جمهوری اسلامی است ، وجود دارد.
وی مجریان و برگزارکنندگان ، ناظرین ، کاندیدای انتخابات ، نهادهای تبلیغی و مردم را ارکان انتخابات در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد:سلامت انتخابات وابسته به نوع نگاه و عملکرد این ارکان است.
وی اظهار داشت:اگر این ارکان معیارهای قانونی و اخلاقی که سالهاست در کشور تبلیغ و ترویج می شود را رعایت کنند شاهد انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم خواهیم بود.
امام جمعه دورود با بیان اینکه قانون مسیر حرکت همه را مشخص کرده افزود: اگر در فرآیند برگزاری انتخابات اعمال نظر و سلیقه ای به نفع حزب،گروه یا فرد خاصی مشاهده شد می بایست با آن برخورد شود.
وی بیان کرد:همه ارکان انتخابات باید بر اساس قانون حرکت کنند زیرا عدم رعایت قانون در برگزار انتخابات باعث بدبینی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.
وی بر لزوم آموزش هیات های اجرایی و ناظرین انتخابات تأکید کرد و افزود:بایدها و نبایدهای قانونی می بایست به این نیروها آموزش داده شود تا از اعمال سلیقه و تخطی از قانون در انتخابات جلوگیری شود.
وی رعایت اصل بی طرفی و همکاری ارکان انتخابت را واجب و ضروری دانست و اظهار داشت: کلیه ادارات و نهادهای شهرستان موظفند امکانات تدارکاتی و نیروهای انسانی خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن انتخابات در اختیار مجریان قرار دهند.

** کارکنان ادارات در محیط کار حق تبلیغات انتخاباتی را ندارند
در این نشست فرماندار دورود گفت: ایجاد بستر لازم برای برگزاری انتخابات وظیفه همه ادارات و مجریان انتخابات است که در همین راستا کلیه ادارت طبق قانون موظف هستند امکانات لازم را برای برگزاری انتخابات در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.
ماشاءاله نعمتی افزود: مسئولین و کارکنان ادارت تحت هیچ شرایطی در محیط کار و ساعات اداری حق تبلیغات انتخاباتی له یا علیه کاندیدا را ندارند زیرا می تواند باعث ایجاد تنش در شهرستان شود.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور هدف برگزاری انتخاباتی سالم،پر شور با حضور حداکثری مردم است که در این راستا همه باید برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات سهیم باشند.
وی اضافه کرد:در انتخابات گذشته شهرستان دورود در سایه تعامل و هماهنگی که بین برگزارکنندگان انتخابات به وجود آمد علی رغم وضعیت قرمزی که شهرستان داشت توانستیم انتخاباتی سالم را برگزار کنیم به طوری که اکثریت مردم از روند برگزاری انتخابات راضی بودند.
فرماندار دورود بر لزوم انتخاب اصلح در انتخابات شوراها تأکید کرد و گفت:آنچه ما مردم وظیفه داریم انتخاب افراد کاردان و متخصص به امور شهری و شهرسازی است تا این افراد بتوانند با استفاده از تخصص خود به حل مشکلات و معضلات اصلی مردم آن شهر و روستا بپردازند.
7268/6060
خبرنگار:میلاد باقری**انتشار دهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.