حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در مجمع عالی بسیج کارمندان خراسان جنوبی افزود: به برکت خون شهیدان، قیام مردم و رهبری امام راحل(ره) نظام اسلامی شکل گرفت، در این نظام استبداد وجود ندارد.
وی اظهار کرد: هرچند نظام ما اسلامی است اما اسلامی شدن دولت به معنی عام که مدیریت اسلامی شود زمان نیاز دارد و آن پیاده کردن قانون اسلامی است.
وی ادامه داد: قانون اساسی کشور پیشرفته ترین قانون جهان است، باید به درستی پیاده شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بسیاری از اداره ها در حال حاضر، تشکیلات استبدادی خاص تشکیل داده و برای خود پادشاهی می کنند، رییس اداره ها به جای خدمتگزاری برده داری می کنند.
عبادی افزود: کارمند اداره هم نمی داند که او را قانون بکارگمارده و باید تابع قانون باشد، اطاعت از رییس باید در چارچوب قانون باشد اما اگر اغراض و منفعت شخصی رییس در میان باشد، کارمند نباید آن کار را انجام دهد.
وی اظهار کرد: قانون کارمند را برای خدمتگزاری به مردم بکارگیری کرده و سیستم کشور سیستم خدمتگزار است نه آقا بالا سری و اشرافی گری، هرچند تا حدودی اینگونه شده اما خلاف قانون است.
وی ادامه داد: کسی که بر اساس سلیقه و میل خود دستور دهد اطاعتش واجب نیست، ملت بزرگ ایران که بر خلاف خواسته مستکبران جهان نظام جمهوری اسلامی را مستقر کرده، دولتمرد و شهروند آن باید قانونمند باشد و بر اساس قانون اساسی عمل کند.
وی یادآور شد: دولت باید مجری قانون اسلام باشد تا جامعه اسلامی ایجاد شود، اگر دولت اسلامی عمل نکند جامعه اسلامی بوجود نمی آید.
وی تصریح کرد: ملت وظیفه دارد افراد متعهد به اسلام را انتخاب کند، تا آنها اسلام را در جامعه پیاده کنند، آنوقت تمدن اسلامی خود را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: هر کس خارج قانون دستور دهد قابل اجرا نیست، کسی که اجرا کند نوکری می کند و ما در نظام نوکر نداریم.
عبادی گفت: کسی که از استبداد رییس تبعیت کند او را عبادت کرده و از بردگی هم پایین تر آمده، او باید تابع صرف قانون باشد.
وی افزود: متاسفانه این مشکل در کشور وجود دارد از طرفی افرادی پرادعا و طلبکار و از طرف دیگر انسان های کم شخصیت هستند که برای جامعه هزینه ایجاد می کنند.
وی اظهار کرد: کارمند و رییس باید از قانون پیروی کنند چون نظام ما نظام مردم سالاری است و نظام رییس سالاری نداریم.
وی اضافه کرد: در همه سازمان ها باید این هوشیاری باشد که همه بدانند رییس بالاتر از قانون نیست، متاسفانه آرمان های انقلاب فراموش شده است.
وی تاکید کرد: بسیج پیوندش با شهیدان است و نباید آرمان ها انقلاب را فراموش کند، شهیدان از جان خود ایثار نکردند که افراد در سیستم های دولتی به طاغوت تبدیل شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: سرمایه و کشور متعلق به آحاد جامعه است، منافع هم مال مردم است همه باید خدمتگزار ملت باشند.
عباید افزود: مدیریت جهان هستی بر اساس قانون است، نباتات و حیوانات قانون خاص خود را دارند.
وی اظهار کرد: انسان که اشرف مخلوقات است از مبدا و مقصدش باید قانونمند باشد تا انسانیتش که استعدادی بالقوه است بالفعل شود.
وی ادامه داد: تا انسانیت انسان محقق نشود، محصول اصلی که همه عالم مقدمه آن است ایجاد نمی شود.
وی با اشاره به اینکه جهان صنعت همه اش قانون است، از ابتدایی ترین صنعت تا پیچیده ترین آن قانون دارد افزود: زندگی اجتماعی هم نوعی صنعت است، وقتی ماشین زندگی به مقصد می رسد که بر اساس قانون حرکت کند.
وی تصریح کرد: در زندگی اجتماعی جامعه ای سالم است که هر که بر اساس قانون در جایی قرار گیرد و هرکس از این چارچوب خارج شود مثل چوبی لای چرخ قانون است که هیچگاه به مقصد نمی رسد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اداره های دولتی تشکیلات صنعتی هستند، باید جایگاه خود را بدانند و مطابق قانون حرکت کنند.
عبادی افزود: اداره های ویران هرگز به نفع مردم نیستند، فلسفه ایجاد مدیریت به دلیل راه اندازی کار مردم و خدمت به خلق است.
*7559* 6054*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.