به گزارش ایرنا، محمد محمودی شاه نشین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: متأسفانه 90 درصد اعتبارات دولت صرف مسائل جاری می شود و فقط 10 درصد آن به توسعه امکانات عمرانی و زیربنایی اختصاص پیدا می کند.
وی افزود: در کشورهای توسعه یافته بر اساس آمار بیش از 45 درصد اعتبارات دولتی صرف کارهای عمرانی می شود.
محمودی بیان داشت: در سال 74، 45 درصد اعتبارات دولتی صرف توسعه و آبادانی کشور شد که متأسفانه بعد از آن سال به سال اعتبارات عمرانی کاهش پیدا کرده و بیشترین هزینه دولتها صرف اداره امور جاری کشور شده است.
وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم در سالهای اخیر با برنامه ریزی اصولی گامهای اساسی را برای افزایش اعتبارات عمرانی برداشته و در لایحه بودجه 96 دولت آن را 5 درصد افزایش داده که این بیانگر هدف دولت برای رشد و توسعه زیربنایی کشور است.
این نماینده خاطرنشان کرد: بهترین گزینه برای توسعه عمرانی و زیربنایی، تحقق یافتن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی در تمام زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی ره گشا است و نباید از آن غافل شویم .
محمودی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی لازم است از روشهای کهنه تدوین بودجه دست بردارد افزود: متأسفانه بودجه و اعتبارات کشور بر اساس عدالت محوری و با نیاز ساختار جمعیتی لحاظ نمی شود.
وی جدول 15 بودجه را نمونه بارز تخصیص اعتبارات برای اداره امور و آینده کشور بر اساس لابی های شفاف و پنهان ذکر کرد و افزود: اعتبارات قطارهای حومه بر اساس جمعیت، رفت و آمد و حمل و نقل است یا بر اساس لابی ها؟
محمودی افزود: بعد از انقلاب همه دولتها تلاش کردند که کشور از وابستگی به صادرات نفت نجات پیدا کند اما این تلاش اگر در برخی زمان ها موفقیت آمیز بود با گرفتار شدن بودجه کشور در دام اوراق قرضه کام کسی را شیرین نکرد و نسل آینده را نیز بدهکار می کند.
نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه ها بخشی از بودجه کشور را فلج کرده و این یارانه به افراد نیازمند باید پرداخت می شد نه به عده ای که واجد شرایط یارانه نبودند.
محمودی گفت: با 50 درصد یارانه های پرداختی می توانستیم کل کشور را ریل گذاری و به شبکه قطار شهری متصل کنیم.
وی افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه با همدلی و همکاری به عنوان زبان گویای مردم در نظام جمهوری اسلامی تلقی می شوند و قانون اختیارات ویژه ای را به جامعه خبرنگاران و مطبوعات برای روشنگری واگذار کرده و باید مسیر حرکت آنان درجهت تحقق اهداف نظام و مردم مؤمن ایران اسلامی باشد .
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد نمایندگان این حوزه انتخابیه اظهار داشت: یک نماینده برای غرب استان تهران با جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری، ده شهر و 103 روستا ، سه فرمانداری و هشت امام جمعه پاسخگوی درخواستهای مردم نیست.
فرماندار ملارد نیز در این نشست گفت: شما خبرنگاران چشم بینای نظام هستید و با تعامل و همکاری می توانید مسئولان را در رسیدن به اهداف دولت تدبیر و امید یاری کنید .
' بهمن خطیبی ' افزود: یکی از وظایف سنگین شما ایجاد وحدت و همدلی و امیدواری مردم به آینده کشور است و نقش شما در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است و وظیفه ما ایجاد بستر سالم و پرشور برای شرکت مردم در عرصه انتخاباتی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد علی مرادی**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
6139
تهرام/1109/7409
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.