«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۲۶۹ و ۹ دهم میلیمتر بارش در این استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: حجم بارش‌های سال جاری نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل نیز ۶۱ و ۹ درصد افزایش یافته است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: میزان دریافت بارش‌های اراک در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶ درصد، ساوه ۷۷ و ۲ دهم درصد، تفرش ۶۳ و ۶ دهم درصد، خمین ۵۰ و چهار دهم درصد، محلات ۴۴ و نیم درصد، شازند ۵۷ و یک دهم درصد، خنداب ۷۰ و ۲ دهم درصد، کمیجان ۵۶ و یک دهم درصد، دلیجان ۵۲ و هفت دهم درصد، آشتیان ۶۰ و سه دهم درصد، غرق‌آباد ۷۸ و هشت دهم درصد، فرمهین ۶۶ و ۲ دهم درصد و مامونیه ۷۲ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

مرادی عنوان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر آن است که عبور امواج متناوب ناپایدار بارشی در روزهای آتی و تا اوایل هفته آینده موجب ناپایداری هوا به‌صورت رگبار باران و احتمال رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ در استان مرکزی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار ممکن است فعالیت این سامانه به صورت مقطعی شدت پیدا می‌کند که سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: دمای هوا در مناطق مختلف این استان تا فردا ( پنجشنبه) بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهشی پیدا می‌کند که امکان سرمازدگی شکوفه‌های درختان در مناطق سردسیر وجود دارد.

۲۶۹ و ۹ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.