«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بارش‌ها ناشی از فعالیت سامانه باران‌زا  که به کشور وارد شده در استان مرکزی حالت هشدار آمیز ندارد اما ممکن است در بعضی از ساعات بعدازظهر و اوایل امشب رگبار باران  همراه با رعد و برق  در برخی از نقاط استان رخ دهد و در پاره‌ای از مناطق مستعد به‌صورت تگرگ و وزش باد باشد.

وی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا ساعات عصر فردا (دوشنبه) در استان رشد ابرناکی و احتمال رگبار باران، تگرگ  و رعد و برق در ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی شده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطقی از استان به طور لحظه‌ای تا حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت  خواهد بود.

مرادی گفت: با عبور این سامانه، دمای هوای شبانه ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و احتمال افت دما تا زیر صفر در صبح سه‌شنبه برای برخی نقاط این استان دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: وضعیت هوا در روز سه‌شنبه با افزایش پایداری جوی، صاف پیش‌بینی شده اما در ساعات بعدازظهر با رشد ابرکی  و وزش باد همراه می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: مجموع بارش‌های این استان شبانه روز اخیر در اراک به ۲ و سه دهم میلیمتر، ساوه یک و ۶ دهم میلیمتر، تفرش پنج میلیمتر، خمین ۲۲ و هشت دهم میلیمتر، محلات۱۲ و سه دهم میلیمتر، شازند چهار و هشت دهم میلیمتر، خنداب پنج و هشت دهم میلیمتر، کمیجان ۱۰  و ۶ دهم میلیمتر، دلیجان ۹ و هفت دهم میلیمتر، آشتیان چهار و نیم میلیمتر، غرق آباد پنج و ۹ دهم میلیمتر، فرمهین چهار و ۲ دهم میلیمتر و در مامونیه ۲ و ۶ دهم میلیمتر رسیده است.

مرادی اظهار داشت: ساوه با بیشینه دمای ۱۷ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و خمین با کمینه دمای ۲ و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

۲۶۲ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با بلندمدت ۳۲ و سه دهم درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.