«ابوالفضل جلالوند» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دفن این اموات با نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی اراک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تمام فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در شهرستان اراک، غسل و کفن می‌شوند و با رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس به دیگران دفن می‌شوند.

رییس سازمان آرامستان‌ اراک ادامه داد: تاکنون خانواده‌های درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا همکاری مناسبی در خاکسپاری عزیزان خود با این سازمان داشته‌اند و انتظار است همه مردم و سایر افرادی که عزیزی را از دست می‌دهند به توصیه‌ها توجه جدی کنند و مانع تجمع افراد شوند.

جلالوند اظهار داشت: بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی درب‌های آرامستان‌های اراک تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری بسته است و اجازه تردد خودرو داده نمی‌شود اما برخی افراد بدون توجه به توصیه‌ها، خودروهای خود را در اطراف بهشت زهرا (س) پارک می‌کنند و به صورت پیاده در سر قبور حاضر می‌شوند و روزهای اخیر تعداد بسیاری از مردم در آرامستان اراک حضور داشتند که این حضور نگران کننده است.

رییس سازمان آرامستان‌ اراک افزود: مداحی‌ها تا قبل از شیوع این ویروس بدون هیچ ممانعتی و با استفاده از برق خودروها انجام می‌شد اما هم‌اکنون برخی خانواده‌ها با استفاده از شارژهای دستی مداحان را بر سر قبور عزیزان از دست رفته خود حاضر می‌کنند که این امر می‌تواند موجب افزایش مدت خاکسپاری و تجمع بیشتر افراد شود.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی‌ می‌کند.

نخستین مورد ویروس کرونا در اراک اول اسفندماه سال ۹۸ و پس از شهر قم ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.