به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بهزیستی استان،«زهرا امینی» افزود: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان مرکزی در تماس افراد برای ساماندهی فرد مشکوک به کرونا با همکاری مرکز بهداشت محله اعزام و اقدامات پزشکی و مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: بهزیستی استان مرکزی از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار، مراکز مداخله در بحران و پایگاه‌های خدمات اجتماعی آماده ارایه خدمات اجتماعی به خانواده‌ها در شبانه‌روز  است.

وی بیان کرد: خدمات این مرکز محدود به تماس در خصوص کرونا نیست و مددجویان بهزیستی و افراد عادی می‌توانند مسایل روحی و فشارهای روانی و دیگر آسیب‌های اجتماعی خود را با این مرکز درمیان بگذارند. 
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متخصصان مشاوره و روانشناس در این مراکز حضور دارند و در زمینه کاهش استرس بیماری کرونا و همچنین راه‌های نگهداری و مدیریت افراد در منزل مشاوره رایگان را به‌صورت تلفنی ارایه می‌دهند.
امینی افزود: مشاوره کاهش استرس کرونا به مددجویان بهزیستی با افزایش نگرانی و بار سنگین روانی پیرامون ابتلا به ویروس کرونا است تا بتواند جامعه هدف بهزیستی که از اقشار آسیب پذیر هستند را راهنمایی کند.
وی ادامه داد : مشاوره کاهش استرس از طریق شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی است که به‌صورت ۲۴ ساعته  به ارایه خدمات روانشناسی می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با حضور خودروهای سیار اورژانس در سطح شهر و شناسایی کودکان کار در بخش اورژانس اجتماعی ۱۲۳، آموزش‌هایی نیز  به این کودکان داده می‌شود و بسته های بهداشتی شامل ماسک و دستکش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

امینی افزود : اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده و همچنین برای موارد معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی است.

 کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی به یکهزار و ۵۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.