«شهریار فولادوند» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار و ۵۰۰ ماسک طبی در راستای مقابله با ویروس کرونا در سه شیفیت توسط هنرجویان هنرستان پوشینه بافت اراک و ۵۰۰ عدد توسط هنرجویان یکی از هنرستان‌های شهرستان کمیجان تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: ماسک‌های تولید شده در هنرستان‌های آموزش و پرورش استان با اولویت تامین بخشی از نیاز کادر درمانی و انجمن‌های خیریه در استان توزیع می‌شود.

وی راه اندازی خط تولید مکانیزه ماسک طبی در یکی از هنرستان‌های استان مرکزی را از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این خط تولید، روزانه هفت هزار ماسک طبی تولید و در بین مردم و واحدهای درمانی استان توزیع خواهد شد.

فولادوند تجهیز و تولید کارگاه لباس «گان» در هنرستان پوشینه بافت اراک را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد و افزود: امید است با بهره‌برداری از این کارگاه بخشی از نیاز کادر بیمارستانی استان برطرف شود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

براساس آخرین آمار ۹۸۷ نفر تا کنون در استان مرکزی به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.