«جواد حسنی» روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: برنج، روغن، شکر و مرغ به مقدار کافی در استان تامین شده و  با تدارک این اقلام در بازار کاهش قیمت نیز اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد از میوه شب عید در استان توزیع شده و به لحاظ کیفیت استان مرکزی در جایگاه مطلوبی در سطح کشور قرار گرفته و این روند تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

حسنی درباره تولید و توزیع اقلام بهداشتی در استان نیز افزود: ۳۵ هزار عدد ماسک روزانه در کارگاه های متمرکز مستقر در استان که تاییدیه از دانشگاه علوم پزشکی دارند تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: همچنین یک هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده روزانه از واحدهای تولیدی استان تحویل و بسته بندی و در اختیار داروخانه ها، فروشگاهها،  واحدهای بهداشتی و فروشگاه‌ها برای عرضه قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی  گفت: ۹۰ درصد از واحدهای نانوایی استان فعال هستند و از مردم درخواست می‌شود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در تهیه نان از کارتخوان استفاده کنند.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در این استان به ۹۴۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.