«محمدحسن آصفری» ورز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند با کووید ۱۹ مقابله کند و لازم است صنایع بزرگ در راستای مسوولیت اجتماعی در این راستا همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شده با شرکت آلومینیوم اراک، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اراک نیازهای بهداشتی خود را براساس اولویت اعلام کند تا برای تهیه آن از سوی این شرکت اقدامات لازم به عمل آید.

وی اظهار داشت: حمایت صنایع بزرگ چون پتروشیمی، پالایشگاه، ایرالکو و مردم ضروی است تا اقلام بهداشتی مبارزه علیه ویروس کرونا در اختیار سربازان خط مقدم سلامت قرار گیرد.

آصفری افزود: صنایع شاخص کشوری که در استان مرکزی مستقر هستند، می‌توانند بخشی از نیاز اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای پیشگیری از ویروس کرونا را تامین کنند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با علائمی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.