به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی اراک، «یاسر قربانی»افزود: افزود: خبری مبنی بر کمبود ماسک در استان مرکزی از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز خود مصرف کننده ماسک بوده و در شرایط کنونی برای تهیه ماسک مصرفی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی هم با مشکل روبرو است.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: این مشکل با توجه به بر هم خوردن عرضه و تقاضای ماسک در تمام کشور وجود دارد، با این حال رایزنی ها با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته است تا مشکل کمبود ماسک در استان برطرف گردد.

قربانی اظهار داشت: استفاده همیشگی از ماسک توصیه نمی‌شود و تنها در شرایطی که با فرد بیمار در تماس هستید، برای کادر درمان و افراد آلوده به ویروس کرونا ماسک استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته مشکل الکل و مواد ضد عفونی کننده تقریبا در استان برطرف شده است و مردم این اقلام را می توانند از داروخانه ها تهیه نمایند و امیدواریم که مشکل ماسک هم برای مصرف مردم و هم برای مصرف در مراکز بهداشتی و درمانی هر چه زودتر برطرف گردد.

در هفته‌های اخیر ۲۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی شناسایی شده و مراحل درمانی برای آنان دنبال شده که ۲۱ مورد بهبودی کامل پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.