به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری ظهر شنبه در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه تولید و توزیع دستکش و ماسک زیر نظر اداره کل تجهیزات پزشکی کشور است و استان‌ها دخل و تصرفی در آن ندارد، ابراز کرد: در تلاشیم تا با ایجاد تغییراتی در این پروسه، نیاز استان را برطرف نمائیم.

وی با اشاره به برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای در برجسته سازی نامتعارف کمبودهای مواد و لوازم بهداشتی در سطح استان سمنان، افزود: رفتار متمرکز وزارت بهداشت در توزیع این اقلام، موجب بروز مشکلاتی برای مسئولان استان و نادیده انگاری خدمات، شده لذا امیدواریم با اقدامات شکل گرفته شاهد رفع معضلات و کمبودها باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکل و دغدغه‌ی مسئولان استان تأمین الکل برای واحدهای تولید کننده مواد ضد عفونی است که خوشبختانه بنا به درخواست کارخانه قند شاهرود مبنی بر تولید الکل و موافقت با این خواسته امیدواریم تا چند روز آینده با تغییر خط تولید این کارخانه حداقل ۸۰ درصد نیاز استان به الکل را تأمین نمائیم.

عسگری افزود: از این پس برای نانوایی‌های استان سهمیه مواد ضد عفونی تعیین و توزیع می‌شود و در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه‌های علوم پزشکی وظیفه دارند تا میزان نیاز را مشخص و این مواد را در اختیار این صنف قرار دهند.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰ درصد از تولیدات شرکت‌ها و کارخانجات تولید ماسک به نیاز استان گفت: با مراکزی که به دستور استاندار تمکین نکرده و سهم مشخص‌شده را به نیاز استان اختصاص ندهند، خدماتی در سطح استان ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.