دکتر سید «محمد جمالیان» عصر سه‌شنبه در نشست قرارگاه زیستی استان مرکزی افزود: اکنون کمبود الکل در استان وجود ندارد و بر اساس مصوبات نشست قرارگاه پدافند زیستی استان، میزان قابل توجهی از تولیدات کارخانجات الکل‌سازی استان به هفت کارخانه تولید ژل دست تزریق شده است.

وی ادامه داد: برای هفت کارخانه تولید ژل ضد عفونی کننده دست مجوز صادر شده و تا اوایل هفته آینده این محصول به میزان کافی در دسترس است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: مصرف ماسک و الکل در شرایط کنونی ۱۰ برابر افزایش یافته و توزیع این کالاها بر اساس دستورات قطعی وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شد و اگر چه تعدادی کارخانه تولید ماسک و الکل در استان مرکزی وجود دارد اما توزیع آنها باید با نظارت وزارتخانه در کل کشور باشد.

وی گفت: یک محموله هواپیمایی ماسک به تازگی وارد کشور شده و در استان مرکزی نیز از فردا به طور قطره‌چکانی توزیع می‌شود و در هفته آینده مشکل ماسک به کلی حل خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: با توزیع  قسمت به قسمت (پارت به پارت ) از فردا، ماسک ها برای مصرف شهروندان توزیع خواهد شد.

جمالیان بیان کرد: مقرر شد تا الکل تولیدی واحدهای صنعتی به سمت کارخانه های تولید کننده ژل ضدعفونی هدایت شود تا بتوان نیاز استان به این ماده را با سرعت بیشتری برطرف کرد.

اکنون حدود ۹۷ مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و بیش از ۹ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.