به گزارش خبرنگار مهر، هومن قصری ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، اظهار داشت: در خصوص دارو نیز به هر بیماری دارو داده نمی شود و تنها کسانی از این داروها به آنها داده می شود که جواب تست آنها مثبت اعلام شده داده می شود و ترکیب این داروها از داروهای آنفلوانزا و ایدز ساخته شده است.

وی افزود: این داروها به هیچ عنوان در داروخانه ها وجود ندارد و تنها در انحصار دانشگاه علوم پزشکی است و شهروندان نباید از داروهای دیگر به صورت خودسر استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تاکنون ۱۰ مورد مرگ مشکوک به کرونا ویروس در کردستان داشته ایم که جواب آزمایش شش مورد آنها منفی بوده و جواب چهار مورد نیز هنوز اعلام نشده تا بدانیم به دلیل کرونا فوت کرده اند و یا اینگونه نبوده است.

قصری یادآور شد: همچنین ۱۰ مورد فرد آلوده به کرونا ویروس نیز بین ۴۵ تا ۹۲ سال سن دارند که پنج نفر آنان زن و پنج نفر نیز مرد هستند و در حال سپری کردن مراحل درمانی خود هستند.

وی بیان کرد: ویروس کرونا دو ماه بیشتر از کشف آن نمی گذرد و نباید انتظار داشت که تمام اطلاعاتی که نیاز است را برای درمان و پیشگیری از آن را داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا قبل از اینکه در ایران این ویروس شایع شود ما فکر می کردیم که به هیچ عنوان درمان آن وجود ندارد اما اکنون که درگیر این ویروس هستیم می بینیم با طی کردن یک سری پروتوکول و درمان می توان آن را از بین برد.

قصری اظهار داشت: در حوزه درمان از روز اولی که بحث کرونا در کشور شکل گرفت ما اقدامات لازم را برای حفظ آمادگی در کردستان را انجام دادیم و در بیمارستان توحید سنندج بخش قلب را آماده پذیرش و قرنطینه بیماران کرونایی کردیم.

وی افزود: با تمهیداتی که انجام شد و آزمایشگاه های مورد نیاز می توان از انتقال کرونا ویروس جلوگیری کرد و تمامی امکانات و نیروهای علوم پزشکی کردستان بسیج شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در تمامی ۱۰ شهرستان استانآ بخش های ویژه قرنطینه تعبیه شده و هیچ فردی نمی تواند به این بخش ها ورود و خروج داشته باشد و همچنین ملاقات های عمومی در تمامی بیمارستان ها ممنوع شده است.

قصری یادآور شد: از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان دستکش و ماسک های مورد استفاده خود را در اماکن عمومی رها نکنند و حتما آنها را در نایلون قرار داده و بعد در سطل های زباله دربسته بیاندازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.