دکتر اسحاق ایلدرآبادی  روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اسفراین، شایعات پیرامون شیوع ویروس کرونا در شهرستان را تکذیب کرد و اظهار داشت: سلامت مردم در اولویت وظایف دانشکده علوم پزشکی اسفراین است و هیچ گونه پنهانکاری با مردم در این زمینه نداریم.

وی افزود: در صورت شیوع بیماری، هرگونه  ابتلای افراد به این بیماری را در شهرستان پس از تایید وزارت بهداشت، صادقانه اطلاع رسانی خواهیم شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: تمام تمهیدات لازم در حوزه پیش گیری، آموزش و درمان در صورت احتمال شیوع  این بیماری در شهرستان در نظر گرفته  شده است. 

وی افزود: براساس پروتکل وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی اسفراین  نیز همزمان با  سایر دانشگاه علوم پزشکی برای احتمال شیوع این بیماری در آماده باش است. 

ایلدرآبادی گفت: یک بخش مجزا با بیش از ۳۰ تخت و یک آمبولانس مخصوص برای این موضوع  در صورت شیوع این بیماری در نظر گرفته شده است.

رعایت حفاظت فردی و خود مراقبتی مهم ترین راه پیشگیری  

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز در این نشست گفت: مهم ترین  اقدام برای پیشگیری از کرونا رعایت حفاظت فردی و خود مراقبتی است. 

 دکتر نادر نیک پرست افزود: پرهیز  از و دست دادن با افراد، ضد عفونی سطوحی  که بیشترین تماس را آن را  دارید، حفظ فاصله با کسانی علائم سرما خوردگی دارند و استفاده از ماسک در بیماران، مراقبان بیمار و کارد درمان مهم ترین توصیه فردی برای پیشگیری  از این بیماری است. 

نیک پرست گفت: همراهی مردم ،  آگاهی و اطلاع رسانی  موارد بهداشتی مهم نقطه قوت برای پیشگیری و کنترل شیوع  این  بیماری است.

 دانشکده علوم پزشکی اسفراین سال ۹۳ تاسیس شد و از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تفکیک شد.

 شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد  قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.