برای تخت های ایزوله فشار منفی شرایطی پیش بینی شده تا اختلاف فشار هوا بین دو بخش منفی می‌باشد. اتاقی که تحت فشار منفی است فشار کمتری نسبت به بخش مجاور دارد و  از جریان هوا به بیرون اتاق ها و بخش های مجاور جلوگیری می‌نماید.

 مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تجهیز بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز به سه تخت فشار منفی خبر داد و روز شنبه در نشست هم اندیشی مدیران گروه های بالینی و روسای مراکز درمانی درباره اقدامات راهکارهای مقابله با ویروس کرونای جدید توضیح داد و افزود : تعیین سه سناریو پیش بینی شده از سوی کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، برگزاری نشست ویدئوکنفرانسی با وزیر بهداشت، برگزاری نشست با تمامی دستگاه های اجرایی، برگزاری نشست شورای تامین سلامت در استانداری فارس و تعیین مصوبه ها، فلوچارت های تعیین شده  از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه اجرای پروتکل کشوری مقابله با ویروس کرونای جدید به زودی ابلاغ می شود، افزود: با بررسی مسایل مربوط به این موضوع در نشست کمیته بررسی و پشتیبانی، فلوچارت مراکز درمانی در این زمینه نیز ابلاغ می شود.

به زودی ماسک به مراکز درمانی ارسال می شود

این مقام مسوول از تولید انبوه ماسک صورت در یکی از کارخانه های استان فارس خبر داد و اضافه کرد: به زودی ماسک صورت و لباس مخصوص برای گسترش راهکارهای پیشگیرانه، به مراکز درمانی ارسال می شود.

وی با تاکید بر نظارت کامل استادان، مدیران گروه های بالینی و روسای مراکز درمانی بر بخش های مختلف بیمارستان ها، از پیش بینی صفحه جدیدی در سایت دانشگاه برای انتشار اخبار مربوط به این بیماری و مطالب آموزشی مرتبط با آن خبرداد و اعضای این نشست خواست تا نسبت به معرفی عمومی این صفحه اقدام کنند.

دکتر لطفی با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع و صحیح در این زمینه، بر لزوم برقراری آرامش در جامعه تاکید کرد.

در این نشست مسایلی مانند دستورالعمل نحوه برخورد پزشکان با مراجعانی که دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، بازنگری در دستورالعمل تشخیص و درمان بیماران، تعیین و فراهم سازی ایستگاهی در ورودی تمامی درمانگاه ها برای بررسی و ویزیت بیماران دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و سپس ارجاع بیماران به بخش های مربوطه بررسی و تصمیم گیری شد.

تعطیلی تمامی اردوهای دانشجویی، برنامه های ورزشی، جلسات و همایش های غیرضروری و اماکن ورزشی در دانشگاه تا اطلاع بعدی، از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین مقرر شد نشست هایی با معاون دانشجویی دانشگاه شیراز و مدیران آموزش و پرورش در راستای هماهنگی بیشتر در رابطه با بیماری کرونا برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.