دکتر فریبا ویسی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: با وجود همزمان اجرای تعمیرات اورژانس و استفاده از دیگر فضاهای موجود در مرکز و نیز رشد ۳۰ درصدی مراجعان به این مرکز نسبت به ماه گذشته، خوشبختانه تمام خدمات درمانی به نحو مطلوبی به بیماران ارائه می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای آبان تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر مراجعه به اورژانس بوده که ۶ هزار و ۶۵۹ نفر با شکایت تب بالا مراجعه کردند و از این تعداد ۷۰۷ نفر تریاژ سطح سه بوده و ۳۱۰ نفر در نهایت بستری شدند.

او گفت: برای ۲۷۰ نفر از بستری‌شدگان درمان تخصصی «تامی فلو» (داروی آنفلوآنزا) شروع شد که همگی به درمان صحیح و به موقع پاسخ دادند و تا به امروز هیچ مورد مورتالیتی (فوتی) و موربیدیتی (اختلالات و عوارض ناشی از اقدامات پزشکی) روی نداده است.

به گفته وی، تمام موارد مشکوک به معاونت بهداشتی گزارش شد و نمونه‌گیری برای تایید بیماری انجام و تاکنون سرولوژی ۲ مورد بیمار نیز مثبت گزارش شده است که خوشبختانه هر ۲ مورد مثبت و هم سایر موارد با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه در روزهای آغازین آبان ماه با شروع اولین موارد مشکوک به آنفلوانزا در این مرکز کمیته بحران تشکیل شد، گفت: با نظرخواهی از فوق تخصص‌های عفونی شناسایی به موقع بیماران پرخطر و کاندید بستری بااستفاده از دستورالعمل کشوری آنفلوانزا در دستور کار قرار گرفت.

ویسی افزود: مکاتبه با معاونت بهداشتی دانشگاه برای تامین داروی «تامیفلو» انجام و در زمان کوتاهی تعداد قابل قبولی از دارو در اختیار مرکز قرار گرفت.

وی اظهار داشت: خرید دارو و ملزومات مصرفی و دپوی کافی با وجود همه محدودیت‌های مالی با حذف خریدهای غیرضروری انجام شد.

به گفته او، برای تامین نیروی انسانی برای تمام واحدها نیروی آنکال تعیین و با شروع پیک بیماری مرکز عملا با کمبود نیرو مواجه نشد.

وی با بیان اینکه واکسن‌های دریافتی از معاونت بهداشتی هرچند ناکافی باصلاحدید تیم عفونی برای پرسنل تلقیح شد، گفت: همچنین مقادیر مورد نیاز مواد ضدعفونی کننده دست‌ها و نیز ماسک N۹۵ تهیه و آموزش لازم برای همه پرسنل داده شد.

وی اضافه کرد: برای پزشکان اسکرین و پرستاران تریاژ نیز کلاس بازآموزی آنفلوانزا برگزار شد.

او عنوان کرد: واحد آموزش به بیمار در شیفت‌های مختلف آموزش چهره به چهره به بیمارو همراه را انجام می‌دهد.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

آنفلوانزا سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و این بیماری را باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

آنفلوانزا را یک بیماری واگیر شدید معرفی می‌کنند که از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می‌شود.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.