مرضیه مساعد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اطفال مبتلا به آنفلوآنزا به بیمارستان بعثت و بزگسالان به بیمارستان سینا برای دریافت «اوسلتامیویر» مراجعه کنند؛ همچنین در هر شهرستان یک مرکز درمانی برای توزیع این دارو پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه توزیع داروهای مربوط به آنفلوآنزا در داروخانه صورت نمی گیرد اضافه کرد: این دارو تنها به افرادی که مبتلا به این بیماری هستند با تجویز پزشک تحویل می شود.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در صورت مراجعه افراد به بیمارستان های پیش بینی شده، بیماران توسط پزشک معاینه شده و در صورت نیاز این دارو برای آنها تجویز می شود.

مساعد ادامه داد: در صورت مراجعه بیماران به مطب و تجویز پزشکان برای دریافت کپسول «اوسلتامیویر»، بیمار به مرکز درمانی یاد شده معرفی شده و بعد از انجام آزمایش ضرورت مصرف این دارو برای بیمار مشخص می شود.

وی تاکید کرد: داروی «اوسلتامیویر» برای درمان آنفلوآنزا به اندازه کافی تامین شده و کمبودی در این زمینه نداریم.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است و سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و باید به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

این بیماری از طریق سرفه یا عطسه و ترشحات بدن منتقل می شود و علائم آن یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.