معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه تجویز منطقی دارو باید بر اساس نیاز بیمار و دوره درمان باشد، گفت: جالش جدی حوزه بهداشت و درمان مصرف بی رویه دارو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مصدق در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار داشت: ترویج مصرف غذای سالم بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان، باعث جلوگیری از بروز بیماری و در نتیجه کاهش مصرف دارو خواهد شد.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه دارو یکی از جدیترین چالش حوزه غذا و داروی یزد است، ادامه داد: بیماری های مختلف به نسبت طول درمان ممکن است یک یا چند قلم دارویی نیاز داشته باشد اما برخی بیماران اگر داروی اندکی تجویز شود خودسرانه به سراغ مصرف دارو می روند که این رویه درست نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ مصرف مناسب دارو یکی از مهمترین اولویت‌های اجرایی در حوزه سلامت و مصرف دارو است، ادامه داد: استفاده بی رویه دارو و بدون تجویز پزشک یکی از مهمترین عامل تشدید بیماری ها در جامعه است.

وی کمبود یک سری داروهای خاص را یکی از چالش های حوزه غذا و دارو دانست و بیان کرد:‌ عدم استفاده از فست فود و استفاده از غذاهای گرم نقش مهمی در کاهش آمار بیماری و در نهایت استفاده از دارو ایفا می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد با باوری نادرست فکر می‌کنند که مصرف دارو برای آنها مفید است اما نمی دانند که به دلیل عوارضی که داروها دارند و یا تداخل مصرف، ممکن است بیماری تشدید شده و یا بیماری دیگری بروز کند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی به ویژه در خصوص مصرف خودسرانه و بدون تجویز دارو گفت: ادارات بیمه و رسانه ها همکاری کنند تا مردم با آموزش نسبت به مصرف دارو هوشیار شده و از مصرف بدون تجویز خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.