به گزارش خبرنگار ایرنا، سماجت برخی بیماران برای گرفتن داروی بیشتر به ویژه داروهای تزریقی موجب ردیف شدن شمار زیادی اقلام دارویی در نسخ پزشکی شده است ، این سماجت و پافشاری ها به ویزه برای دریافت داروهای آنتی بیوتیک و داروهای تزریقی نه تنها چرخه سلامت فرد و جامعه را تهدید می کند باعث انباشته شدن انواع داروهای مصرف نشده در منازل ، هدررفتن میلیاردها ریال سرمایه ملی ، ایجاد مقاومت دارویی در انسان و اختلال در کار معاینه پزشکی و سلامت میکند .
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 30 درصد هزینه ای که صرف خرید دارو می شود را می توان کاهش داد گفت : بسیاری از مردم برای نوشتن نسخه ای پر از دارو به پزشکان اصرار می کنند و اگر پزشک داروی زیادی برای آنها ننویسد، مردم چنین می پندارند که پزشک از دانش کافی برخوردار نیست.
دکتر حسین نیک نهاد با اشاره به اینکه مصرف بی رویه دارو در فارس، نتیجه برخی فرهنگ های نادرست بهداشت و درمان است افزود: درصد بالایی از بیماریهایی که مردم به خاطر آنها به پزشکان مراجعه می کنند بیماری هایی است که به سادگی می توان از آنها پیشگیری کرد و نیاز به مصرف دارویی ندارد .
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه 30 درصد بودجه درمانی کشور تنها صرف تامین و تولید دارو می شود گفت: عددی که هر سال برای تامین دارو در فارس هزینه می شود افزون بر یک هزار و 400 میلیارد تومان است.
نیک نهاد افزود: این عدد بیشتر نشان دهنده این است که فارس یکی از استان های پرجمعیت است و از استان های دیگر هم برای درمان به شیراز می آیند.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.