حسین بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید براینکه در زلزله اخیر استان کرمانشاه بیمارستان های اسلام آباد و سرپل ذهاب آسیب بسیار دیده است، گفت: هردوی این بیمارستان ها دارای بخش دیالیز هستند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دستگاه های دیالیزی بیمارستان سرپل ذهاب به قصرشیرین منتقل شد.
وی با بیان اینکه دستگاه های منتقل شده دیالیز هشت مورد بوده است، گفت: دستگاه های دیالیز بیمارستان اسلام آباد آسیب ندیده ولی ساختمان این بیمارستان از ایمنی کافی برخوردار نیست.
بیگلری در خصوص خدمات دهی به بیماران زلزله زده دیالیزی در کرمانشاه گفت: اکنون 15 بیمار دیالیزی در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه و 10 بیمار دیگر در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه دیالیز می شوند.
به گفته وی، پنج بیمار دیگر در اسلام آباد باقی مانده و دیالیز می شوند و تعدادی دیگر به دلیل داشتن امکانات مالی بهتر به تهران مراجعه کرده اند.
این مسئول افزود: در رابطه با اسکان بیماران به این دلیل که اکثر آنان با خانواده به کرمانشاه آمده اند، اقامت سرایی برای آنان تهیه شده و چند اقامت سرا در کرمانشاه در مکان هایی همچون مسجد الغدیر و مسجد بروجردی در نظر گرفته شده است.
مسئول شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه با تاکید براینکه نیاز است که در درازمدت اقامتگاهی برای بیماران دیالیزی در نظر گرفته شود، ادامه داد: علاوه براین منزلی برای 15 نفر از بیماران برای اسکان درازمدت تهیه شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه دارو و درمان بیماران دیالیزی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشکلی وجود ندارد، از ارائه خدمات و داروی رایگان به بیماران دیالیزی زلزله زده خبر داد.
به گفته وی، اطلاع رسانی کلی در سطح شهر انجام شد و از همه بیماران دیالیزی زلزله زده خواسته شد در صورت داشتن مشکل به انجمن مراجعه کنند.
بیگلری یادآور شد، یک دستگاه دیالیز از سوی فرد خیر تهرانی به بیمارستان اسلام آبادغرب و یک دستگاه دیالیز با هماهنگی هلال احمر ایران به هلال احمر کرمانشاه اختصاص یافته است که به یکی از بیمارستان های کرمانشاه تعلق می گیرد.
38 هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج در استان کرمانشاه وجود دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 483 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.