مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال وزارت بهداشت در هفته اطلاع رسانی آنتی بیوتیک ها برنامه هایی را برای مقاومت میکروبی در مقابل آنتی بیوتیک ها در نظر گرفته که با همکاری رسانه ها و تیم های سلامت و داوطلبان سلامت تلاش داریم مضرات مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها را به مردم اطلاع رسانی کنیم.
وی ادامه داد: همه اقشار مردم، پزشکان و داروسازان می توانند با عضو شدن در این کمپین در مسیر مبارزه با مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها هم پیمان شوند و با کمتر کردن مصرف آنتی بیوتیک، در زمینه کاهش مقاومت میکروبی گام بردارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تقریبا 90 سال از کشف آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری های عفونی می گذرد و کشف این دارو نویدبخش کنترل و درمان بسیاری از بیماری ها بود اما از سال 1940 بحث مقاومت میکروب ها در مقابل آنتی بیوتیک ها آغاز شد و روز به روز در حال افزایش است که این یک تهدید بزرگ برای سلامت همه افراد جامعه محسوب می شود.
طباطبایی افزود: با توجه به اینکه مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها سبب مقاوم شدن بیماری ها در انسان و دام در مقابل این دارو شده، عمر آنتی بیوتیک ها در حال پایان یافتن است.
وی با تاکید بر خطر جدی مصرف این داروها اظهار داشت: همیشه قبل از مصرف آنتی بیوتیک ها باید با پزشک مشورت و بدون تجویز دکتر از مصرف این دارو پرهیز کرد.
وی آموزش پزشکان و دامپزشکان برای تجویز اصولی آنتی بیوتیک ها، اطلاع رسانی از مضرات مصرف آنتی بیوتیک ها به مردم و بررسی وضعیت میکروبی بیماری ها با توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از افزایش سطح مقاومت بیماری ها در مقابل آنتی بیوتیک برشمرد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.