به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسنی روز پنج شنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت تولید، تأمین، توزیع و نظارت بر قیمت مواد ضد عفونی کننده در استان مرکزی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد، از امروز تمامی اختیارات مربوط به تولید، توزیع و قیمت اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده با سازمان صمت استان باشد و بر اساس برنامه ریزی این سازمان تمامی تولیدات استان در حوزه عرضه با قیمت مصوب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با تأمین ماسک باید امورات تنها شرکت تولیدی پیگیری شود به طوری که سهم استان از تولید دریافت شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: به منظور تأمین پارچه برای تولید ماسک مقرر شد، میزان پارچه مورد نیاز از یک شرکت صنعتی در شهر ملایر تأمین شود.

حسنی گفت: با ایجاد شرایط لازم برای تولید ماسک سه لایه در واحدهای تولیدی و صنفی در یک سالن می‌توان برای اقصی نقاط شهرستان‌های استان ماسک تهیه کرد تا مشکلات کمبود در این حوزه بر طرف شود.

حسنی بیان کرد: پارچه‌های تهیه شده برای تولید ماسک در استان مورد تأیید سازمان غذا و دارو است و با هماهنگی‌های به عمل آمده تولید ماسک سه لایه از روز شنبه آغاز می‌شود. امیدواریم با پیگیری تمامی دستگاه‌های متولی، خیرین و مردم بتوان در راستای نیاز هم استانی‌ها در این حوزه گام برداشت.

وی افزود: دو واحد تولید کننده الکل در شهر اراک روزانه نزدیک به ۱۲ هزار لیتر الکل تولید می‌کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به فعالیت مجدد شرکت تولید کننده اتانول گفت: با بازگشت شرکت تولید کننده اتانول به چرخه تولید، روزانه نزدیک به ۲۰ هزار لیتر اتانول تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز استان، مازاد نیاز سایر استان‌ها را رفع می‌کند.

حسنی گفت: مواد شوینده با قیمت مصوب در حال عرضه در استان می‌باشد.

وی گفت: در ارتباط با توزیع مواد ضدعفونی در استان مشکلی وجود ندارد و با توجه به پیش بینی تولید روزانه ۲۰ الی ۲۵ هزار تن ماسک توسط واحدهای تولیدی صنفی از هفته آینده مشکل کمبود ماسک در شهرستان‌های استان برطرف می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1379696
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.