دکتر محسن نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وعده‌های مسوولان وزارت بهداشت در باره توزیع الکل بین داروخانه‌های استان تاکنون عملی نشده است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی با وجود همه مشکلات، داروسازان در انجام وظایف خود و کمک به مردم با ارائه خدمات  و ساخت محلول‌های ضد عفونی حسن نیت خود را به مردم ثابت کرده‌اند اما برخی ارگان‌های نظارتی با اعمال شرایط سخت‌گیرانه در صدد بر هم زدن آرامش عمومی هستند.
وی گفت: داروخانه ها همواره  در خطوط اولیه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها بوده و در بحران اخیر کرونا نیز مانند گذشته از روزهای اول پاسخگو و مشاوره دهنده به مردم بوده‌اند. 
دکتر نجفی افزود: مطابق قانون، وزارت بهداشت متولی صدور مجوز داروخانه و بازرسی و نظارت بر فعالیت داروخانه‌هاست لذا نظارت بر داروخانه‌ها توسط دیگر سازمان‌های نظارتی فقط با حضور نماینده سازمان غذا و دارو وجاهت قانونی دارد. 
وی ادامه داد: آنچه در فضای مجازی با عنوان تخلف از سوی داروسازان گزارش شده حاصل عدم توجه به اصول حرفه‌ای و ناآگاهی بازرسان به امور بوده است.
وی گفت: گذشت زمان نشان داد که احتکارکنندگان در جای دیگری بوده‌اند در حالی که برخی مغرضان با دادن آدرس غلط، داروخانه‌ها را مسوول شرایط نابسامان قلمداد کرده‌اند. 
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی افزود: ماجرا از آنجا پیچیده‌تر شد که سازمان غذا و دارو با رویکرد تعجب‌آور و خلع ید داروخانه‌ها دستور منع فروش ماسک در داروخانه ها را صادر کرد.
وی ادامه داد: هرچند هدف وزارت بهداشت خرید تمام تولید کشور از تولید کنندگان بود تا بتواند این محصولات را رایگان در اختیار مردم و کادر درمانی قرار دهد اما حلقه پنهان احتکار باعث شد این محصول سر از بازارهای غیررسمی و عرضه در شرایط غیر بهداشتی و با قیمت گزاف درآورد. 
وی گفت: امیدواریم مسوولان در شیوه مدیریت این بحران فراگیر تجدید نظر کرده و ضمن دعوت از نمایندگان انجمن داروسازان برای حضور فعال در ستادهای بحران زمینه دلسردی داروسازان را در این برهه حساس تاریخی فراهم نیاورند.

هم اکنون بیش از یک هزار داروخانه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که ۶۵۰ داروخانه از این تعداد در مشهد دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.