در شرایط کنونی با توجه به کمبود محلول‌های ضد عفونی عده‌ای که فقط به فکر سودجویی خود هستند اقدام به تهیه و توزیع محلولهای مشابه تقلبی با قیمت‌های گزاف می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر که با کمبود محلولهای ضد عفونی آماده مواجه هستیم باید مردم را به تهیه مواد محلول ضدعفونی دست‌ساز از داروخانه‌ها سوق دهیم و یا اینکه آنان می توانند از محلول‌های جایگزین مانند وایتکس ۱۰ برابر رقیق شده و یا سرکه سفید استفاده کنند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی با اشاره به مصرف بالای الکل در شرایط کنونی و افزایش چند برابری قیمت آن گفت: در محلولهای ضد عفونی از الکل سفید استفاده می‌شود اما برای پاک کردن سطوح و یا حتی دست‌ها می‌توان از الکل صنعتی با غلظت ۷۰ درصد استفاده کرد.

نجفی افزود: محلولهای ضدعفونی که توسط داروخانه‌ها ساخته می‌شوند دارای فرمول مشخص است و ترکیبات تشکیل دهنده آنها هم معین است.

نهادهای بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکنون از کشف محموله‌ احتکاری سه هزار و ۸۹۷ عددی گالن، بطری و اسپری ضدعفونی کننده از خانه‌ای در مشهد، کشف ۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی، گرانفروشی تجهیزات پزشکی برخی واحدهای صنفی و خودداری آنها از فروش چنین ملزوماتی خبر داده‌اند.

نهادهای مسوول در این خصوص اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی و تعزیراتی کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.