دکتر علی روحبخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون موردی از گرانفروشی اقلام پیشگیری از کرونا نظیر ماسک، الکل و ژل ضد عفونی در داروخانه‌های زیرپوشش این دانشگاه مشاهده نشده است. 

وی ادامه داد: در قالب گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی و سایر نهادهای نظارتی و سازمان تعزیرات حکومتی تاکنون از ۵۵ داروخانه در مشهد بازرسی شده که از بین پرونده‌های بررسی شده تاکنون گرانفروشی مشاهده نشده است.

وی گفت: در اجرای این طرح علاوه بر داروخانه‌ها از مراکز و انبارهای توزیع تجهیزات پزشکی در مناطق زیرپوشش نیز بازدید صورت گرفته است که تاکنون هیچگونه موردی که منجر به احراز تخلف شود، مشاهده نشده است.

روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون نشست‌های مختلف با محور تامین دارو و ملزومات استراتژیک، بهینه‌سازی انبار دارو و ملزومات استراتژیک، تهیه لیست اقلام مربوط به پیشگیری از کرونا از تمامی مراکز درمانی، خرید اقلام ضروری و تخصیص اعتبار به واحدها، نظارت بر تولید و توزیع ملزومات مصرفی  و بازدید از مراکز تولیدی و توزیعی در راستای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور را با حضور و مسوولان و دست‌اندرکاران مربوطه برگزار کرده است.

هم اکنون حدود یک هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است که بیش از  ۶۰۰ داروخانه از این تعداد در مشهد فعالیت دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.