دکتر هدی مجیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور برخی فروشندگان از این فضای ملتهب سوءاستفاده کرده و ماسک را با قیمت‌هایی بیش از تعرفه معین شده به مصرف‌کنندگان عرضه کردند که تخلف آنها مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: نیازی به استفاده کردن همه افراد از ماسک نیست و تنها افرادی که علائم تنفسی، سرفه، تب و یا سردرد دارند و یا افرادی که در ارتباط با بیماران مشکوک قرار دارند، بهتر است از ماسک استفاده کنند تا از انتشار قطرات تنفسی جلوگیری کند ولی افراد سالم نیاز به ماسک ندارند.

دکتر مجیری همچنین به بازدیدش از واحد تولیدی الکل و ژل ضدعفونی‌کننده اشاره کرد و از تلاش جهادی مسئولان و کارکنان این شرکت به منظور تأمین اقلام مورد نیاز مردم قدردانی کرد و گفت: این کارخانه می‌تواند تا ۷ هزار مایع ضدعفونی و دو هزار شیشه یک لیتری الکل ۹۶ درصد در روز را تولید کند و علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به سایر استان‌ها نیز صادر کند.

وی با بیان اینکه این ژل‌ها در بسته‌های ۶۰ سی‌سی وارد بازار می‌شوند، ادامه داد: کارگران این شرکت به خاطر وضع موجود به صورت دو شیفت مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری ویروس کرونا در محیط به چندین روز می‌رسد، توصیه کرد: مردم از تماس با سطوحی که احتمال آلودگی دارند پرهیز کرده و یا سطح مورد نظر را با الکل ۷۰ درصد ضدعفونی کنند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همشهریان می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ برای مشاوره و اطلاع‌رسانی در خصوص داروها و سموم و با شماره تماس معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان ۰۶۱۵۳۳۲۸۹۱۳ به منظور گزارش و ارائه راهنمایی در حوزه «امور دارویی» تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.