به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدان پناه سه شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع از ابتدای این اپیدمی در کشور، ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در استان گزارش شد که آزمایشات آنها منفی بود.

وی بیان داشت: در استان در مجموع ۳۲۰ بیمار با علائمی شبیه علائم کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه و به صورت سرپایی درمان شدند.

یزدانپناه افزود: بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید جلیل خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیمارستان شهید جلیل یاسوج با توجه به ظرفیت خوبی که دارد و با داشتن ۲۹۰ تخت به عنوان مرکز درمانی پایلوت و بیمارستان معین کرونا در استان انتخاب شده است.

یزدانپناه افزود: موارد مشکوک به کرونا در اتاق‌های مجزای این بیمارستان بستری شدند و خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود و در برخی از شهرستان‌های استان نیز مانند دهدشت اورژانس بیمارستان دهدشت به عنوان مرکز تشخیصی بیماران مشکوک به کرونا انتخاب شده است.

وی افزود: در شهرستان گچساران نیز کلینیک شفا به عنوان مرکز تشخیص بیماری در نظر گرفته شده و در سایر شهرستان‌ها نیز افراد با مراجعه به نزدیکترین مراکز مرجع می‌توانند خدمات لازم را دریافت و در صورت مشکوک بودن به بیماری توسط آمبولانس‌های ویژه و مجهز به یاسوج منتقل شوند.

۱۳ استان درگیر کرونا هستند

یزدانپناه اظهار داشت: موارد مبتلا به این ویروس در ۱۳ استان کشور گزارش شده و به احتمال زیاد مواردی قطعی در سایر استان‌ها نیز گزارش می‌شود.

وی افزود: در راستای مقابله احتمالی با این بیماری امکانات لازم تهیه و در مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر کم بودن میزان کشندگی این بیماری کمتری نسبت به سایر بیماری‌های ویروسی همچون آنفولانزا و سارس اظهار داشت: مسأله‌ای که با آن روبرو هستیم قدرت سرایت بالای آن است که این امر رعایت بهداشت فردی و جمعی را می‌طلبد.

یزدانپناه افزود: محصولات بهداشتی نیز به میزان کافی در سطح استان وجود داشت ولی پس از اعلام ورود بیماری به ایران مردم اقدام به جمع آوری و انبار مازاد بر نیاز خود کردند و برخی نیز برای سودجویی اقدام به احتکار کردند.

وی اظهار داشت: توزیع ماسک برای استان‌ها بر اساس درگیری آنها با بیماری است و ابتدا برای استان‌هایی که بیماری در آنها تشخیص قطعی داده شده است به صورت رایگان توزیع می‌شود.

توزیع الکل برای ضدعفونی ادارات در معاونت غذا و دارو

یزدانپناه افزود: همچنین از فردا شش هزار ماسک قابل شستشو در استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: وسایل ضد عفونی مانند الکل نیز از دیروز توسط کارخانه الکل سازی یاسوج با بسته بندی خاصی تهیه و تولید شده که ادارات مختلف می‌توانند جهت ضدعفونی کردن مراکز خود به معاونت غذا و دارو مراجعه و الکل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

یزدانپناه افزود: همچنین ژل ضدعفونی کننده نیز توسط شرکت سینره که در یاسوج فعالیت دارد، تولید شده و از فردا در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1365856
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.