دکتر «عباس علیمرادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اعطای این مجوزها ببا ظرفیت تولید ۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در این شرکت‌ها محصولات آن‌ها در داروخانه‌های خصوصی استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: با توزیع مواد ضدعفونی در داروخانه‌های استان مشکل کمبود این اقلام در استان کاهش یافته و مراجعان در تامین مواد ضدعفونی محدودیت ندارند.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: مردم اقلام ضدعفونی را از مراکز مجاز و داروخانه‌ها تهیه کنند و راه را بر سودجویان و افراد متقلب ببندند.

دکتر علیمرادیان افزود: به مردم توصیه می‌شود هرگز مواد ضدعفونی را با هم مخلوط نکنند چراکه این کار برای سلامت خطرناک و خسارت جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی همچنین اظهار داشت: کمبود ماسک در استان هم با پیگیری و به همت کارگاه‌های تولیدی استان با توجه به تقاضای مردم به‌زودی رفع می‌شود.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.