دکتر سید «محمد جمالیان» شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۰ دستگاه تخصصی تنفس مصنوعی تخت‌های مراقبت ویژه و ۱۰ عدد ماسک فشار مثبت تنفسی برای بیمارانی که مشکل حاد تنگی نفس دارند و بدحال هستند تهیه شده و به زودی به استان منتقل می‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه‌های درمانی و بخش بیمارستانی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا به شدت بالا رفته و این درحالیست که مجموعه دانشگاه با تنگنای بودجه مواجه است و می‌طلبد که صنایع مستقر در منطقه در راستای مسئولیت اجتماعی در تهیه اقلام مورد نیاز  مراکز درمانی پیشقدم شوند و با همراهی خود در تامین هزینه‌اقلام مصرفی، دارو و تجهیزات تخصصی به همشهریان خود در این شرایط ویژه کمک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: قیمت هر کیت حفاظت شخصی کادر درمانی در هر شیفت کاری ۲۵۰ هزار تومان است و روزانه باید برای ۷۰۰ کادر درمان و مدافعان سلامت در بیمارستان‌های استان که خدمات به بیماران کرونایی دارند این کیت‌های حفاظت شخصی تهیه شود که بودجه دولتی در این زمینه به هیچ وجه پاسخگو نیست.

دکتر جمالیان توضیح داد: با توجه به اینکه شماری از کادر پرستاری و پزشکان استان در جریان خدمات به بیماران کرونایی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند می‌طلبد همیاری خیران و بخش تولید برای تهیه کیت‌های حفاظت شخصی در روزهای آینده پررنگ‌تر باشد تا بتوان از ظرفیت نیروی انسانی در چرخه درمان نهایت استفاده را کرد.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار ۴۴۷ نفر تاکنون در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند  و شمار بهبودیافتگان این بیماری ۶۹ نفر بوده است که ۱۵ نفر از آنان در شبانه روز اخیر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با علائمی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.