همزمان با اعلام تدریجی تعطیلی تفرج گاه ها و بخش های گردشگری اصفهان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا،  فرماندار فریدونشهر نیز روز چهارشنبه از تعطیلی پیست اسکی این شهرستان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

رضا صفری در گفت و گو با ایرنا، افزود: این تصمیم با هدف پیشگیری از انتشار کرونا و کاهش ریسک ابتلا به این بیماری اتخاذ شده است.

بلافاصله پس از اعلام این خبر، دادستان فریدونشهر نیز با ارسال نامه ای خطاب به پلیس راهور شهر دامنه(ابتدای حوزه غرب اصفهان) و نیروی انتظامی خواست با استقرار در درگاه های ورودی شهرستان فریدونشهر از ورود گردشگر به این منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته، پیست اسکی افوس، از توابع  شهرستان بویین میاندشت نیز تعطیل اعلام شد.

وجود ۲ پیست اسکی شاخص در فریدونشهر و افوس سرمایه گرانبها و کم نظیری است که زمستان به مردمان این دیار هدیه کرده است. پیست اسکی فریدونشهر تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است که شیب تند و منحصر به فرد ۳۵ درجه آن موجب جذب گرشگران و علاقه مندان به ورزش های زمستانی می شود.

این پیست مرتفع‌ ترین پیست اسکی منطقه مرکزی ایران و استان اصفهان است که سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر گردشگر را به خود جذب می کند.

از آنجا که بیشتر سفرهای زمستانی به غرب استان اصفهان برای حضور در این ۲ منطقه گردشگری است، پیش بینی می شود علاوه بر تاکید بر پرهیز از حضور در مکان های شلوغ،  ادامه بارش ها و خطر رخداد سیلاب در غرب استان نیز مانعی دیگر برای حضور گردشگران در این مناطق باشد، بنابراین مسئولان منطقه از مسافران خواستند سفر خود را به وقتی دیگر موکول کنند.

بر اساس آخرین خبرها، اوضاع در شهرستان های غرب اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا تحت کنترل است و تا اکنون خبر رسمی از ابتلا به کرونا در این مناطق منتشر نشده است.

بخش های از بیمارستان های چهار شهرستان غرب استان برای مراجعه افراد مشکوک و درمان آنها در نظر گرفته شده و مسئولان به طور مستمر در حال اطلاع رسانی راه های پیشگیری از کرونا از طریق توزیع بروشور و  انتشار مطالب آموزشی در شبکه های اجتماعی  هستند.

مدارس و قسمت های مختلف مراکز درمانی غرب استان نیز به طور مرتب ضد عفونی می شود.

بسیاری از برنامه های جمعی مانند مسابقات ورزشی، مراسم ترحیم، تجمع مذهبی و همایش ها نیز لغو شده است. همچنین تا اطلاع ثانوی حضور در اماکن ورزشی و استخرها ممنوع است.

بر اساس تازه ترین خبرها، بسیاری از والدین از رفتن دانش آموزان به  مدارس جلوگیری کرده اند.

کمبود ماسک ، الکل و پدهای ضد عفونی کننده همچنان بزرگ ترین مشکل مردم در شهرستان های غرب اصفهان است.

شهرستان های فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، چادگان با ۳۲ هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر به ترتیب در ۱۴۰، ۱۸۰، ۱۱۰ و۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.