«سعیدرضا شاه‌محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ماسک‌ها باهمکاری ۷۰ نفر از مهارت آموزان در شهرهای اراک، خمین، ساوه و دلیجان، شازند، فرمهین و نراق تولید شده‌اند.

وی اظهار داشت: بخشی از  ماسک‌های تولیدی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان،خانه سالمندان و بهزیستی قرار گرفته و تعدادی در بین مردم توزیع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: همچنین سه مرکز فنی و حرفه‌ای استان نیز در اختیار بسیج سازندگی قرار داده شده تا در تولید ماسک مشارکت داشته باشند.

شاه محمدی افزود:  ۱۰ نفر از نیروهای ماهر فنی و حرفه‌ای استان با دانشکده اطهر که از سوی افراد خیر راه‌اندازی شده در تولید ماسک و گان ویژه کادر درمانی بیمارستانی همکاری دارند.

وی اظهار داشت: تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و گان در استان تا شکست کرونا ادامه دارد و این اداره کل نیز از امکانات  خود در این راستا استفاده خواهد کرد.

کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در این استان به ۹۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.