در این نمایشگاه که تا ۱۳ آبان‌ماه جاری جریان دارد، ۲۰۸ ناشر مطرح از نقاط مختلف کشور حضور یافته‌اند و در این نمایشگاه ۷۰ هزار جلد عنوان کتاب عرضه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: قلم و بیان در اسلام دو شمشیر توانا، برنده و تاثیرگذار است.

آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف آبادی» افزود: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته در زمینه توسعه فرهنگ گام‌های بلندی برداشته اما، هنوز جا برای کار زیاد است.

وی بیان کرد: توجه به فرهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران افتخار داشتن انقلاب فرهنگی را دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: فرهنگ انقلابی ایران باید پاس داشته شود و برای توسعه این فرهنگ بنیاز است که کتاب‌خوانی در جامعه روز به روز افزایش یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بکوشند.

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: تا ۲ دهه گذشته ایران در زمره کشورهایی بود که در زمینه کتاب‌خوانی از جایگاه خوبی برخوردار نبود اما، با وجود گسترش فضای مجازی، نگرانی در خصوص کاهش کتاب‌خوان ها بیشتر شده است.

سید «علی آقازاده» افزود: افزایش قیمت کاغذ نیز بر این نگرانی‌ها اضافه کرده و برپایی نمایشگاه کتاب یکی از راهکارهای مناسب برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی بیان کرد: همه باید بخشی از روز را به خواندن کتاب اختصاص دهند و افراد دارای مشغله زیاد حداقل روزی نیم ساعت و بقیه بیشتر از نیم ساعت از وقت خود را به این امر اختصاص دهند.

دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی در ۱۴۰ غرفه طراحی شده که مساحت هر غرفه ۱۲ متر است و امکان استقرار ۲ ناشر در هر غرفه وجود دارد.

این نمایشگاه تا ۱۳ آبان‌ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان و دوستداران کتاب است و روز جمعه ۱۰ آبان و روز ۱۳ آبان‌ماه  نوبت صبح نیز فعالیت دارد.

اداره کل ارشاد اسلامی استان مرکزی برای رفاه هر چه بیشتر شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب، بن‌کارت‌های خرید در نظر گرفته که هر بن‌کارت با ۳۰ درصد تخفیف ویژه به خریداران کتاب ارایه می شود که ۱۰ درصد از این تخفیف را اداره کل فرهنگ و ارشاد، ۱۰ درصد از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و ۱۰ درصد نیز از سوی صنایع استان مرکزی تامین می‌شود.

علاوه بر تخفیف بن‌کارت‌های خرید، ناشران نیز از ۱۰ تا ۳۰ درصد کتب خود را ارزان‌تر به خریداران کتاب عرضه می‌کنند که با این وجود قیمت تمام شده هر کتاب برای مشتریان کاهش چشمگیری دارد. 

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.