سید عباس صالحی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از حجت الاسلام آل هاشم به دلیل توجه ویژه به مسایل فرهنگی و اجتماعی، از وی به عنوان آغازگر تعامل مستقیم با مردم نام برد و گفت: هماهنگی و همدلی هرچه بیشتر مسئولان، مردم را به آینده کشور امیدوارتر می کند.

وی اظهار کرد: کتاب، مبدا و عصاره تمدن‌هاست و تمامی ملل در طول تاریخ با استفاده از این ابزار به معرفی خود پرداخته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تمدن‌سازی اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی، کانون اصلی تمدن‌سازی به شمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار از برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز قدردانی کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در شهرهای بزرگ، حایز اهمیت است و تا حد امکان باید افزایش یابد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتال افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌دهد و بر همین اساس همه مسئولان و مردم باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

وی با اشاره به افزایش خیرین کتابخانه‌ساز در استان عنوان کرد: تلاش برای وقف کتاب و کتابخانه نیز می‌تواند از جمله اقدامات مناسب فرهنگی باشد که انتظار داریم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

افزایش حمایت از نمایشنامه‌ها و تئاترها و ضرورت تلاش برای افزایش فعالیت های قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری در این حوزه، دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام آل هاشم در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: خوشبختانه به برکت وجود حجت الاسلام آل هاشم در استان و همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول، کمترین مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در استان شاهد هستیم.

محمدرضا پورمحمدی اعلام کرد: در چند ماه گذشته شاهد کاهش بیش از ۴۰ درصدی تجمعات صنفی در حوزه اجتماعی بودیم که حاکی از روند نزولی و بسیار مناسب این شاخص‌ها در استان است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز تا ساعتی دیگر ابراز کرد: امیدوارم برگزاری این دوره از نمایشگاه بتواند تاثیر مناسبی در افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلمی کشورمالن به منظور حضور در آئین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و هفتمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال به تبریز سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.