مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تناسب متوازنی بین کالای‌های فرهنگی و مصرف آن‌ها وجود ندارد.   

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور با تاکید بر توسعه فرهنگی اظهار کرد: درهم‌اندیشی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز تصمیمات باید زیربنایی و مبتنی بر غایت اندیشی اتخاذ شود تا نمایشگاه کتاب به عنوان یک  رویداد فرهنگی مهم دچار خدشه نشود؛ چرا که توسعه فرهنگی زیربنای دیگر توسعه‌ها است.   

وی با بیان این که رشد و رونق در بخش‌های دیگر منوط به بهبود زیرساخت‌های فرهنگی است، گفت: اگر بخواهیم شاهد رشد همه‎ جانبه‎ی جریان توسعه باشیم، باید فعالیت‌هایمان مبتنی بر انگاره‌ها و رویکرد فرهنگی  و برخوردار از  پیوست فرهنگی باشد.

   وی گفت: تناسب متوازنی بین کالای‌های فرهنگی و مصرف آن‌ها وجود ندارد. زیرا تولیدات فرهنگی ما مخاطب محور نبوده و بر عرضه و تقاضا اساس نیاز مخاطب صورت نمی‌گیرد.     محمدپور بیان کرد: مصرف کالاهای فرهنگی  سبب  عمیق‎تر شدن دانش و آگاهی‌های عمومی و رشد فرهنگی تدریجی می‌شود  و ذائقه‌ها نیز باید براساس تولیدات فرهنگی  تغییر یابند .   

وی گفت: وظیفه نخبگان  فرهنگی  شناسایی و ترسیم افق‌های توسعه فرهنگی است؛ چرا که نخبگان در تعمیق و تحقق آگاهی‌های عمومی سهم تعیین کننده و اثرگذاری دارند.

    وی تاکید کرد : به منظور پیمودن مسیر سعادت باید دستگاه‌های حاکمیتی و متولیان فرهنگی با همراهی و همدلی  نخبگان فرهنگی، مصرف فرهنگی را افزایش دهند. رسالت ما نیز فراهم کردن بستری مناسب برای تولید اندیشه است تا متخصصان و پژوهشگران به راحتی بتوانند  به منابع مکتوب دسترسی داشته باشند.   

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تبریز از  نظر ساخت ، حجم و فروش دومین نمایشگاه کشوری بعد از نمایشگاه تهران تلقی می‌شود، گفت :این نمایشگاه با هدف حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده برپا می‌شود و از این طریق بخش فرهنگ نقش خود را در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند و حضور ناشران و بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی و ملی در پیشرفت اقتصادی و گردشگری استان  تاثیر بسزایی دارد.

   وی عنوان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در حقیقت یک جشنواره  فراگیر فرهنگی است و در حاشیه  چهاردهمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، ٥٠ عنوان برنامه جنبی اجرا شد که پرداخت شبکه‌های اجتماعی به نمایشگاه کتاب و برنامه‌های آن این نمایشگاه را یه یک رویداد فرهنگی برجسته در استان تبدیل کرد.

   وی ضمن اشاره به رویداد تبریز ٢٠١٨ گفت: در پانزدهمین دوره‌ی نمایشگاه کتاب باید بخش خارجی و بین‌المللی آن تقویت شود و کیفیت نمایشگاه  به دلیل حضور کشورهای همجوار باید بالا برود.         
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.