حجت‌الاسلام «عباس دانشی» روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: رایزنی‌ها برای جذب هر چه بیشتر ناشران در دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی ادامه دارد و پیش‌بینی می شود تعداد ناشران این نمایشگاه به ۲۵۰ مرکز برسد.

وی ادامه داد: سیصد و نود و سومین نمایشگاه استانی و دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی از هشتم تا ۱۳ آبان ماه امسال در محل مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ایجاد: ۱۵۰ غرفه در دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی برنامه‌ریزی شده و با توجه به مساحت ۱۲ متری هر یک از این غرفه امکان استقرار ۲ ناشر در هر یک از آنها وجود دارد.

حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از ناشران شرکت کننده در دهمین نمایشگاه کتاب این استان از ناشران مطرح ملی هستند که انتظار می‌رود با استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه، در سال‌های آینده تعداد بیشتری از ناشران ملی در نمایشگاه کتاب اراک شرکت کنند.

وی افزود: دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ هشت تا ۱۳ آبان‌ماه سال‌جاری میزبان علاقه‌مندان است و نمایشگاه در روزهای جمعه هشتم و دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه در نوبت صبح هم فعال است.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: برای رفاه هر چه بیشتر شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب، این اداره کل بن‌کارت‌های خرید در نظر گرفته که هر بن‌کارت با ۳۰ درصد تخفیف ویژه به خریداران کتاب ارائه می شود که ۱۰ درصد از این تخفیف را اداره کل فرهنگ و ارشاد، ۱۰ درصد از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و ۱۰ درصد نیز از سوی صنایع استان تامین می شود.

حجت‌الاسلام دانشی اضافه کرد: علاوه بر تخفیف بن‌کارت‌های خرید، ناشران نیز از ۱۰ تا ۳۰ درصد کتب خود را ارزان‌تر به خریداران کتاب عرضه می کنند که با این وجود قیمت تمام شده هر کتاب برای مشتریان کاهش چشمگیری خواهد داشت.  

وی افزود: برپایی غرفه کودک و نوجوان، غرفه استان‌شناسی و اراک‌شناسی با موضوع بررسی تمدن این استان و برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی از مهمترین برنامه‌های حاشیه‌ای دهمین نمایشگاه کتاب استان است.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استان مرکزی دلیل انتخاب مصلی بیت‌المقدس اراک را برای برپایی نمایشگاه کتاب این استان دسترسی آسان مردم و فضای فرهنگی و معنوی این محل عنوان کرد.

استان مرکزی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.