به گزارش ایرنا، « عبدالرضا پیرحسین لو» روز شنبه در شورای آموزش و پرورش خمین افزود: ۳۸ دانش آموز خمین رتبه‌های کمتر از ۱۰۰۰ را کسب کردند و دانش آموزان این شهرستان در قبولی رشته های پرمتقاضی ۱۲ درصد رشد داشتند.
وی با اشاره به جایگاه هفتم شهرستان در قبولی کنکور امسال در استان مرکزی اظهار داشت: رشد ۲۵ درصدی در قبولی رشته‌های خوب دانشگاه های دولتی در آموزش و پرورش این شهرستان هدفگذاری شده است.
پیرحسین‌لو گفت:  جشن ستارگان به منظور تجلیل از دانش‌آموزانی که رتبه های برتر کنکور را کسب کردند و ایجاد انگیزه در دانش آموزان پایه دوازدهم در دستور کار آموزش و پرورش این شهرستان قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر پایه سوم و پسر پایه هشتم تصریح کرد: جشن تکلیف با هدف کاهش هزینه ها و تحمیل نکردن هزینه به خانواده ها به صورت متمرکز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: اجلاسیه نماز همزمان با دیگر شهرهای استان مرکزی با حضور ۲۰۰ دانش آموز مقاطع متوسطه اول و دوم با هدف توسعه اقامه نماز در این شهرستان برگزار می شود. 
فرماندار خمین نیز در این شورا با بیان اینکه شهرستان در کنکور وضعیت بدی دارد، گفت: آمار قبولی های دانش آموزان شهرستان در آزمون سراسری ورد به دانشگاه‌ها قابل قبول نیست.
« احمد طهرانی » افزود: عملکرد آموزش و پرورش ، مدارس و معلمان شهرستان در کنکور ضعیف است و کسب رتبه‌های برتر در کنکور نتیجه تلاش آن دانش آموزان و خانواده آنها است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان برای رشد ۲۵ درصد قبولی در دانشگاه های دولتی به برنامه منسجم با قابلیت عملیاتی شدن نیاز دارد.
فرماندار خمین گفت: در خانواده ها باید درباره اشباع رشته های پزشکی تا سال ۱۴۰۴ آگاه سازی شود چراکه والدین دانش آموزان به قبولی فرزندان خود در رشته های پزشکی تمایل بیشتری دارند.
طهرانی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز با حضور داش آموزان شهرستان اظهار داشت: تشویق افراد به اقامه نماز باید از مهدهای کودک آغاز شود و آموزش نماز متناسب با سن مخاطب برنامه ریزی شود.
خمین در جنوب استان مرکزی قرار دارد و ۱۹ هزار و ۱۱۶ دانش آموز در ۲۸۶ مرکز آموزشی در این شهرستان تحصیل می کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.