به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حاجی‌میرزایی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح درمانگاه شبانه روزی فرهنگیان گنبدکاووس درجمع خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاش آموزش و پرورش، زیرپوشش تحصیلی قراردادن فرزندان این مرز و بوم در سراسر کشور است.

وی، مشکلات اقتصادی و خانوادگی را از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل اعلام کرد و بیان داشت که بایستی با گفت و گو با خانواده‌ها و بررسی مشکلات آنها، شرایط را برای حضور کودکان در مدارس فراهم کنیم.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: چتر آموزش و پرورش ایران بسیار گسترده است و هم اکنون ۲۳ هزار واحد آموزشی در نقاط مختلف کشور داریم که هر کدام فقط ۱۰ دانش‌آموز دارند که نشان از توسعه عدالت آموزشی در کشور است.

وی با اشاره به افتتاح درمانگاه فرهنگیان گنبدکاووس تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، تامین رفاه و معیشت جامعه فرهنگیان و خانواده این قشر فرهیخته بوده و راه‌اندازی این درمانگاه نیز در راستای تحقق این سیاست انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درمانگاه شبانه روزی فرهنگیان گنبدکاووس با بهسازی یکی از فضاهای آموزشی این شهرستان و با هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده تا به پنج هزار فرهنگی شاغل و حدود چهار هزار فرهنگی بازنشسته گنبدکاووس خدمات ارائه نماید. 

به گزارش ایرنا، درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان گنبدکاووس در زمینی به مساحت تقریبی ۹۰۰ متر با زیربنای ۳۰۰ مترمربع و ۱۰ اتاق، با بهسازی یک واحد آموزشی این شهرستان راه اندازی شده است.

این درمانگاه که مجوز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان صادر شده است، خدمات پزشک عمومی و  متخصص داخلی، خدمات دندان‌پزشکی، آزمایشگاه، نوار قلب، جراحی سرپایی، پانسمان و تزریقات را به جامعه فرهنگیان گنبدکاووس و شرق استان گلستان ارائه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاح این درمانگاه، استاندار گلستان، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسوولان گنبدکاووس به همراه برخی فرهنگیان این شهرستان حضور داشتند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم و حدود پنج هزار فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیر دولتی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.