به گزارش خبرنگار ایرنا، درمراسم نواخته شدن زنگ برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات دانش‌آموزی که روز چهارشنبه در دبیرستان دوره دوم دخترانه شاهد گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان درسخنانی، شوراهای دانش‌آموزی را از ارکان مهم مدرسه دانست و برلزوم استفاده بیشتر مدیران از ظرفیت این تشکل تاکید کرد. 

کمال‌الدین نظرنژاد اظهار داشت: انتخابات دانش‌آموزی باهدف اجتماعی کردن دانش‌آموزان و آماده کردن آنها برای شرکت فعال در زندگی اجتماعی برگزار می‌شود و بهترین فرصت مشارکت‌پذیری و تمرین دموکراسی و احترام به افکار و نظرهای دیگران در بین دانش آموزان است.

وی گفت: امروز بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی همزمان با دیگر نقاط کشور در ۴۲۰ مدرسه دولتی و غیردولتی واقع در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

نظرنژاد اضافه کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی، در مدارس دارای بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز، شورای دانش‌آموزی هفت عضو اصلی و دو عضو علی البدل و در مدارس کمتر از ۲۵۰ نفر نیز پنج عضو صلی و دو عضو علی البدل دارد که با رای مستقیم دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایرنا در این مراسم که با اجرای برخی برنامه‌های هنری همراه بود، برخی مسوولان گنبدکاووس از جمله رییس دفتر امام جمعه این شهرستان حضور داشتند.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس، ۸۱ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.