آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک افزود: همه اقشار مختلف مردم به خصوص مسئولان و مدیران صنایع باید با ایثار، فداکاری، ابتکار و خلاقیت بهره‌وری تولید کشور را افزایش دهند.
وی ادامه داد: در صورت توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های موجود صنعتی می توان ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش فاصله‌های طبقاتی، کشور را به عنوان یک قدرت اقتصادی مطلق در عرصه بین‌المللی معرفی کرد. 
 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اشتغال مولد و ارتقای ارزش افزوده اقتصادی و تولید ناخالص ملی تنها با توسعه صنایع محقق می شود، بنابراین تمام ظرفیت‌های کشور باید در این حوزه به‌کار گرفته شود.
آیت الله درینجف آبادی اظهار داشت: مشکلات و مسائل کارگری استان باید در سایه تدابیر حکیمانه و خواسته های کارگران در تظاهرات سالم و بدور از بیان شعارهای ضدارزشی و مسدود کردن خیابان ها و ریل راه آهن مطرح شود.
وی میانگین ساعات کاری روزانه در واحدهای تولیدی کره جنوبی را بیش از ۹ ساعت عنوان کرد و گفت: این کشور که با مساحت ۹۸ هزار کیلومتر تنها سه برابر استان مرکزی است و از هیچ منابع زیرزمینی نیز برخوردار نیست در ۱۰ صنعت برتر دنیا حرف اول را می زند و این مهم تنها با اتکا به علم و دانش و کار و تلاش شبانه روزی محقق شده است.
خطیب جمعه اراک تاکید کرد: مدیران و مسئولان طراز اول ملی و استان باید نسبت به حل مشکلات صنایع و رونق تولید برنامه‌هایمدون تدوین کرده و با برخورد قاطعانه با تنبلی و تن‌پروری؛ زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: رونق تولید گرهگشای مشکلات کنونی و ایجاد اشتغال است و مسئولان و صاحبان صنایع باید از هر امکانی در بهینه سازی امور تولید و حل چالش‌ها بهره ببرند.
وی در ادامه سخنان خود به شرایط سیاسی کشورهای عراق و لبنان اشاره کرد و گفت: بدون شک این اتفاقات و اعتراضهای عمومی مردم عراق با توطئههای آمریکا و آل سعود هدایت شده و مردم این ۲کشور باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
خطیب جمعه اراک اظهار داشت: آل سعود در جریان حمله به کشور یمن بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد و در توطئه پراکنی در کشورهای عراق و لبنان نیز از هزینه کردن دریغ نمی کند چرا که اقتدار ایران در این ۲ کشور آنها را آزار می دهد و همانطور که از ابتدای پیروزی انقلاب با مقوله ولایت فقیه مشکل داشتند همچنان دست از دشمنی با ملت ایران برنداشته اند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۶ ماه از استقرار دولت جدید عراق نمی گذرد و ملت این کشور به خصوص جوانان باید به این دولت و نخست وزیر جدید خود فرصت بدهند تا در سایه تدابیر حکیمانه نسبت به حل مشکلات کشورشان اقدام کند چرا که در این فرصت کم امکان معجزه هم وجود ندارد.
امام جمعه اراک افزود: مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این به مردم عراق هشدارهای لازم را داده بودند و اکنون نیز به جوانان عراقی توصیه می کنیم که نسبت به توطئههای آمریکا و آل سعود بیش از پیش هوشیار باشند.
آیت الله دری‌نجف‌آبادی وفای به عهد را یکی از اصول اساسی اعتقادی و انسانی دانست و گفت: ایالات متحده که متعهد به رعایت حقوق ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل است به هیچ عنوان به تعهدات خود پایبند نیست و در روزهای گذشته نیز از حضور مقامات ایرانی در این کشور و حضور در نشست های سازمان ملل ممانعت ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: ملت ایران پرچمدار سیره انبیای الهی در سایه ولایت فقیه است و رعایت حقوق آحاد ملت جهان یکی از افتخارات و دستاوردهای نظام اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کشف کامیون یخچال دار حاوی ۳۹ جسد چینی تبار در انگلیس نیز گفت: این اتفاق نیز نمونه بارز تمدن انگلیسی در رعایت نکردن حقوق ملتها است که باید از سوی مجامع بین المللی پیگیری شود.
نماز عبادی سیاسی جمعه‌در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.