به گزارش ایرنا، «سعید عمرانی» شامگاه یکشنبه در پایان نشست کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه گذاری کشور که در شرکت هیربد شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه با حضور معاون وزیر صنایع و سایر مسئولان برگزار شد به خبرنگاران، گفت: دستگاه قضائی ممانعت از بیکاری کارگران در بنگاه های تولیدی و واحدهای صنعتی و همچنین رونق تولید است که در این زمینه برنامه هایی در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: دستگاه قضائی به عنوان عضوی از کارگروه های رونق تولید نسبت به روند فعالیت کارخانه ها و واحدهای صنعتی دقت نظر دارد و مسائلی که برخی از واحدها با آنها مواجه هستند و شاید زمینه ساز تعطیلی آنها شود را با حساسیت بررسی و در این رابطه تصمیم های مقتضی را اتخاذ می کند.

به گفته عمرانی، بازدیدهای میدانی از صنایع به این دلیل که میتواند از مشکلات منجر به تعدیل نیرو، کاهش ظرفیت تولید و یا چالش های کارگری و تعطیلی کارخانه ها جلوگیری کند، دارای اهمیت فراوان است و این موضوع در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید از شرکت هیربد در شهرک صنعتی مامونیه نیز گفت: اراده همه دستگاه های متولی برای حل مشکلات و موانع این شرکت سبب شد که اکنون شاهد فعالیت تولیدی در سه شیفت و همچنین بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده باشیم.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه با این باور که در زمینه رونق تولید هیچ بن بست غیرقابل حلی وجود ندارد، بر جدیت دستگاه قضائی در حمایت از تولید تاکید کرد و گفت: رونق تولید منوط به این است که همه دستگاه ها و مسئولان ذیربط پای کار باشند.

معاون دادستان کل کشور اظهار داشت: در شرایطی که کشورمان درگیر جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی دشمنان است، همه ارکان و ارگان ها باید با استفاده حداکثری از اختیارات و توان خود و نیز با اتکا به ظرفیت های داخلی در این میدان حاضر باشند و از تهدید دشمنان برای شکوفایی و رونق تولید در کشور، فرصت سازی کنند.

وی تاکید کرد: ایران با یک درصد از جمعیت جهان، دارای هفت درصد منابع کره زمین است و باید با نگرش و مدیریت مناسب از این ظرفیت های بالقوه با اتکا به دانش بومی و نیروهای جوان نهایت استفاده را انجام دهیم.

 دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز در این نشست اظهار داشت: این جلسه در راستای اجرای مصوبات پیشین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی کشور و اجرای فرامین مقام معظم رهبری برگزار شد.

«میثم زالی» افزود: با اجرای مصوبات جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، میزان اشتغال شرکت هیربد به یک هزار و ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: در شرایط کنونی کشور، همه کارمندان بانک ها و کارکنان ممیزی مالیاتی و شاغلان سایر دستگاه های اجرائی ملزم به همکاری کامل با فرایند تولید هستند و در این راستا اختلال در روند تولید و اشتعال واحدهای صنعتی از هیچ کسی در کشور پذیرفته نیست.

وی با مثبت ارزیابی کردن اراده دستگاه قضائی در زمینه رونق تولید و همچنین ایجاد پشتوانه ای قوی برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: در روندی که آغاز شده است امیدواریم با وجود تحریم های ظالمانه علیه نظام اسلامی شاهد رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در کشور باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز تشکیل جلسه کمیته حمایت قضائی تولید و سرمایه‌گذاری کشور در شهرستان زرندیه را اقدامی ارزشمند از سوی مراجع کشوری برای رفع موانع تولید در این شهرستان و استان مرکزی برشمرد.

«محمد تقی آبایی» افزود: در جلسه امروز مصوبات ارزشمند و لازم الاجرایی برای برداشتن موانع پیش روی تولید در زرندیه و رونق اشتغال داشتیم که می تواند تاثیر مثبتی بر حوزه صنعت این منطقه داشته باشد.

وی افزود: الزام بانک‌های عامل نسبت به وثیقه گرفتن محل اجرای طرح ها با هدف کاستن از وثیقه گیری املاک ملکی از مصوبات مهم نشست امروز بود و بدین ترتیب سطح تعامل و همکاری بانک ها با واحدهای تولیدی بیشتر خواهد شد.

آبایی گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد واحدهای استان مرکزی که دارای حقوق معوق هستند از ۵۹ واحد به عدد ۴۰ کاهش یافته است.

شهرستان زرندیه دارای ۳۲۰ واحد صنعتی و تولیدی با ایجاد اشتغال برای حدود ۱۸ هزار نفر است.

۶۵۳۹/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.